A vállalkozások adóügyeiket továbbra is a lehető legkényelmesebben, elektronikusan intézhetik. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás az adóügyek intézésében, és 2018-tól a cégek is használhatják még az Ügyfélkaput, méghozzá december 31-ig.
Így az Ügyfélkapu 2018. január 1-jétől további egy évig maradhat a gazdálkodó szervezetek és az Adóhatóság közötti elektronikus kommunikációs felület. Más hatóságokkal történő kommunikáció azonban a Cégkapun keresztül lesz biztosított a gazdálkodó szervezetek számára, így az új felületen történő regisztráció mindenképp kötelező. (Itt megmutatjuk, hogyan csinálja!)
A Cégkapu alkalmazásának kötelezettsége kizárólag a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezeteket terheli, az áfa regisztrációval rendelkező társaságok továbbra is az Ügyfélkapun keresztül kommunikálhatnak a hatóságokkal.
A cégek 2017. augusztus 30-ig voltak kötelesek regisztrálni a Cégkapu felületén. A Cégkapu szolgáltatása 2017. december 28-án indul el, de kötelezően csak 2018. január 1-jétől kell használnia a cégeknek.