A Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) újjáválasztott elnöksége azonnali tárgyalásokat kíván kezdeményezni a kormányzat illetékeseivel annak érdekében, hogy csökkenjenek a hajózáshoz kapcsolódó hatósági díjak. A szövetség vezetése szerint az utóbbi időkben végrehajtott drasztikus díjemelések ellehetetlenítik az utánpótlás-nevelést és a magyar lobogó használatát.
„Nem szeretném, ha olyan helyzet alakulna ki, hogy az egész magyar személyhajózási flotta libériai lobogó alatt közlekedne, mert kifizethetetlenek a magyar lobogó használatához kapcsolódó hatósági díjak. A díjemelések miatt a magyar hajósoknak jóval olcsóbb lenne más nemzetek lobogóival működtetni vízi járműveiket” – mondta Szalma Botond, a szövetség elnöke. A szövetség szerint további gond, hogy a hagyományosan nagyon jó színvonalú magyar hajós-utánpótlásképzés és -szakvizsgázás is veszélybe került az átgondolatlan emelések miatt.
A szervezet közölte azt is, hogy megkezdik a felkészülést az elektronikus térkép navigációs rendszer bevezetésére, amelytől azt várják, hogy a hajózás biztonsága nagymértékben javul. Fontosnak tartják, hogy a budapesti kikötők használatának ügye mielőbb rendeződjön, ezért a szervezet részt vesz a fővárosi kikötők rendjének kidolgozásában. E munka során folyamatosan egyeztetni kívánnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Önkormányzat szakembereivel – közölték.
A Mahosz a magyar kereskedelmi hajózás három legnagyobb érdek-képviseleti szervezetét tömöríti, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségét, a Révhajósok Országos Szövetségét és a Személyhajósok Szövetségét, valamint a túrahajósok képviselőit. Legfontosabb célja, hogy a hajózási ágazat színvonala emelkedjen, a szövetség szerint ugyanis jelenleg ez a terület a legelhanyagoltabb.