Egyre többen látják úgy, hogy a Facebook egyre kevésbé trendi csatorna - derül ki a kozossegikalandozasok.hu által elvégzett, a magyar kkv-k közösségi média felhasználási szokásait vizsgáló kutatásból. A sok változás ellenére az üzleti célú Facebook jelenlét még mindig megéri, ugyanakkor a bizonytalanság nagyobb, mint korábban. Továbbra is elmondhatjuk, hogy a Facebook az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköz a kis- és középvállalkozásoknak. Annak ellenére, hogy egyre drágább a jelenlét, és egyre többet költenek a cégek a fizetős hirdetésekre, még mindig a legtöbb vállalkozásnak megéri itt kommunikálni. Ugyanakkor a válaszadók egyre kisebb százaléka biztos ebben.
Ha csak a céges oldalakat nézzük, akkor itt azt tapasztaljuk, hogy a cégek egyre kevesebb bejegyzés segítségével kommunikálnak. Míg egy éve a napi 2-4 bejegyzés volt a leggyakoribb, 12 hónap alatt a heti 3-4 vált vezetővé. Általánosságban is elmondható a csökkenés, bár a napi 10 bejegyzésnél többet író cégek száma nőtt, a válaszok mennyisége miatt ezt nem tekinthetjük szignifikáns különbségnek. A bejegyzések számainak csökkenése nem túl meglepő, hiszen az organikus elérés is visszaesett, ahogy a Facebook egyre inkább a fizetős megoldások felé tereli a cégeket. (A céges posztok is hátrányba kerülnek.)
Az 50.000 forint alatti havi hirdetési költések aránya csökkent, az e fölötti kategóriákban szinte mindenhol emelkedés látható.
A Facebook mellett más közösségi hálózatok használata is nagyot változott az egy év alatt A YouTube lett a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között. Bár egy év alatt a Google+ használat nőtt, e növekedés a tavalyi nyár és ősz következménye, azóta ennek a platformnak a használata stagnált. A Twitter és a LinkedIn használatban is történt változás, de a legizgalmasabb a kis, vizuális közösségi hálózatok erősödése.
Az Instagram és a Pinterest használat megerősödött az elmúlt év során annyira, hogy az Instagram utolérte a LinkedIn-t, a Pinterest pedig jócskán megelőzte.
A feladatok összetetté válása miatt a cégek egyre több tevékenységnél vesznek igénybe külső, szakértői segítséget. A legszembetűnőbb a hirdetések kezelése, ahol folyamatos és dinamikus az emelkedés, de általános, alkalmi konzultációra is több cégnek van szüksége, mint eddig bármikor. A cégeknek egyre inkább az új ügyfelek szerzése áll a a fókuszban. Gyakorlatilag minden más cél folyamatosan csökken, bár az éves különbségeket elemezve az adatbázis építés, mint cél is egyre fontosabb, még ha az őszi adatoknál kiugrás is látszik.