Kinek a zsebéből jön a pénz?

Egy vállalkozás - még a legjobb ötlettel induló is sokszor bukik. Mondhatjuk, hogy ha a bukás nem is, de a botlás mindenképpen természetes eleme a vállalkozói létnek. Jobb tehát felkészülni rá. Szakértőnk tipikus hibákat szedett össze, hogy ezeken mások kárán tanulhassunk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az induló vállalkozások esetén a bukások egyik fő oka valójában egy számolási hiba a Piac&Profit szakértője szerint, amit itt segítünk elkerülni. A következő gyakori, bukáshoz vezető ok, hogy a vállalkozások úgy akarnak eladni valamit, hogy nem tudják, annak van-e valódi piaca - vagyis van-e bárki, akinek szüksége van az adott termékre. Itt adunk tanácsot, hogy lehet ezt a csapdát elkerülni.

Most pedig tegyük fel, hogy mindkét előző csapdát sikeresen elkerültük. Van egy kiváló üzleti ötletünk, termékünk, van elég pénzünk az indulás finanszírozására és azt is tudjuk, kik lesznek azok a felhasználók, akik megvesznek a termékünkért. Ez már jól hangzik, de még mindig vannak csapdák.

Kép:PP/BartosGyula

Hogyan írjunk jó üzleti tervet?
Az üzleti terv dokumentum. Ebben ismertetjük meglévő vagy leendő vállalkozásunkat, annak jövőre vonatkozó céljait, azt, hogy ezeket a célokat hogyan szeretnénk elérni, kinek szeretnénk termékünket/ szolgáltatásunkat eladni, és ehhez milyen eszközökre, milyen reklámra és mennyi pénzre van szükségünk. A jó üzleti tervnek azonban fontos kritériumai vannak.Szakértőnk segít!
De honnan jön a pénz?

Meglepően gyakran fordul elő, hogy egy vállalkozó azt mondja nekünk: a terméke világsiker lesz, mert mindenkinek szüksége van rá. Eltekintve attól, hogy a "mindenki" nevű célpiacra nem lehet marketinget célozni, van itt egy komoly kérdés. Ki fog érte fizetni? Mert sajnos nem elég, hogy két kézzel kapnak a termékünkön, cserébe képesnek és hajlandónak kell lenniük pénzt is adni. Gondoljunk csak arra, hány idős embernek van szüksége gyógyszerekre. És ki fizeti a gyógyszergyáraknak az ellenértéket? Nem Mari néni és nem Pista bácsi, hanem az összes adófizető pénzéből az OEP. Azaz nem elég a végfelhasználót meggyőzni, hogy neki ez a termék kell, hanem meg kell találni azt is, aki fizetni fog.

Annak felismerése, kinek a zsebében van az a pénz, ami az én zsebembe fog átkerülni, a sikeres üzleti modell kulcsa.
Hogyan kerüljük el a bukást?

Minden termék és szolgáltatás egy értéklánc része. Gondoljuk végig: kinek és hogyan teremt értéket az üzletünk? Hol helyezkedik el ez a személy vagy szervezet abban a láncban, aminek a mentén a pénz vándorol? Egy magániskola a gyereknek teremt értéket, de a szülő fogja megfizetni, mert a gyerek vagy nem meggyőzhető erről vagy nem elég fizetőképes. Egy szelet csoki értékéről viszont meg lehet győzni a gyereket, és korosztályfüggően lesz fizetőképes, azaz lehet, hogy belefér a zsebpénzébe egy kis haminyami. Annak felismerése, kinek a zsebében van az a pénz, ami az én zsebembe fog átkerülni, a sikeres üzleti modell kulcsa.

A pénz természetét jól kell ismernünk a saját piacunkon - esetünkben hogyan vándorol szívesen? Nagyobb összegben egyszerre (pl. egy éves szolgáltatási előfizetés) vagy kis összegekben (részletfizetés, upselling-lehetőségek stb.)? Egyszer (egy termék megvásárlása) vagy rendszeresen (ismétlődő szolgáltatások)?  Előre (utazás lefoglalása) vagy utólag (éttermi vacsora)?

Ha mindezt tudjuk, akkor már van esélyünk, hogy a pénz valóban hozzánk vándoroljon. Rajzolgassunk, gondolkozzunk és kérdezzünk tanácsadókat, mert ez a része nem egyszerű.

De a bukásra még mindig van esély. Hogy hogyan? Folytatjuk.

Hűvös Ágnes business coach Megoldás.Most

A kezdő vállalkozók 9 alaphibája
A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A hibák szükséges rosszat jelenetek a folyamatban, ám nem minden hiba produktív és segíti a fejlődést. Különösen a fiatal, forrófejű vállalkozók azok, akik úgy vélik, jobban ismerik az üzlet minden csínját-bínját, mint mások, éppen ezért hajlamosak alapvető típushibákat elkövetni. Ebből mutatunk be kilencet, hogy Ön elkerülhesse őket.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo