Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon!

Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Erről a témáról is beszélt többek között egy korábbi, a Piac&Profit által megrendezett konferencián Héjj Szilárd MarketingArc, aki szerint egy üzletember és a cége PR-ját is tudja rombolni a rossz Facebook-kommunikáció, ezért a blogján olvasható bejegyzésében pontokba szedte a legfontosabb elkerülendő hibákat.(A közösségi oldalakon található profilok tulajdonosai például sokszor füllentenek.)

Kép:Pixabay

Tippek Facebook-kommunikációhoz

1. A profilkép és más feltöltött tartalmak legyenek „szalonképesek”. Nem szabad olyan képeket, szövegeket vagy videókat kiraknunk, amelyek rossz fényt vethetnek a cégünkre és ránk!

2. Ne politizáljunk! Nem szabad ellenszenvet kiváltanunk ügyfeleinkből úgy, hogy sokat politizálunk az üzenőfalon. Nehogy azon múljon a további jó üzleti kapcsolat, hogy esetleg lehetséges ügyfelünk nem ért velünk egyet politikai kérdésekben.

3. Magánéletünkkel ne terheljünk az ismerőseinket! A magánélet azért magánélet, mert csak ránk tartozik és a közeli barátainkra, vagyis az ismerőseinket ne terheljük személyeskedő posztokkal az üzenőfalon!

4. Vigyázat, a Google listázhatja a kommentjeinket! Át kell gondolnunk, mikor, kinek mit írunk le, mert ha valaki ránk vagy cégünkre keres, akkor a találati listában szerepelnek a kommentjeink is!

5. Ne árasszuk el posztjainkkal a Facebook-üzenőfalat! Ha túlságosan sokszor jelenünk meg, ismerőseink zavarónak érezhetik, és előbb-utóbb elveszítjük őket, „elrjetik” bejegyzéseinket, így a fontosabb üzenetek sem jutnak majd el hozzájuk.

6. Minden adatot töltsünk ki, ami fontos lehet üzleti szempontból! Figyeljünk arra is, hogy adjunk meg minden olyan adatot, illetve elérhetőséget, ami segítheti a cégünk kommunikációját: pl. adjuk meg a weboldalunk elérhetőségét.

7. Vigyázzunk a bejelentkezésekkel! Például egy pénzügyi tanácsadó ne jelentkezzen be egy ruházati boltból, nem illik az imidzséhez! Viszont szakmai konferenciákról és egyéb szakmai rendezvényekről bejelentkezni szigorúan ajánlott!

8. Ne térjünk el lehetőleg egy poszt valódi témájától, főleg ne személyeskedjünk! Ez nemcsak az adott személynek kellemetlen, hanem nekünk is!

9. Üzleti partnerünket, ügyfelünket semmiképp ne szidalmazzuk!  Elsősorban azért nem, mert etikátlan, másodsorban, ha nincs igazunk, az ügyfél akkor ott helyben megcáfolhat minket, ami tovább rombolja a márkánkat.

Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak
A saját márka építése és gondozása a kkv számára épp olyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más. A vállalkozónak az előállítás mellett arról is gondoskodnia kell, hogy terméke eljusson a fogyasztókhoz. Ám hiába kerül a polcokra, a vevő számtalan ugyanolyan áron kínált hasonló minőségű termékkel találja szembe magát. El kell tehát érni azt is, hogy a mienket válassza. Erre szolgál a brand vagy – magyar nevén – a márka. A márka üzleti értéket képvisel egy vállalkozás számára. Abban segít, hogy a fogyasztó meg tudja különböztetni a termékünket. Néhány évvel korábban kólákat teszteltek. Bekötött szemmel még a legfanatikusabb márkahű vásárlók sem tudták rangsorolni a különböző gyártók italát, de amikor tudták, hogy melyiket isszák, rendre a kedvelt márkájukat találták a legvonzóbbnak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo