Erről a témáról is beszélt többek között egy korábbi, a Piac&Profit által megrendezett konferencián Héjj Szilárd MarketingArc, aki szerint egy üzletember és a cége PR-ját is tudja rombolni a rossz Facebook-kommunikáció, ezért a blogján olvasható bejegyzésében pontokba szedte a legfontosabb elkerülendő hibákat.(A közösségi oldalakon található profilok tulajdonosai például sokszor füllentenek.)
Tippek Facebook-kommunikációhoz
1. A profilkép és más feltöltött tartalmak legyenek „szalonképesek”. Nem szabad olyan képeket, szövegeket vagy videókat kiraknunk, amelyek rossz fényt vethetnek a cégünkre és ránk!
2. Ne politizáljunk! Nem szabad ellenszenvet kiváltanunk ügyfeleinkből úgy, hogy sokat politizálunk az üzenőfalon. Nehogy azon múljon a további jó üzleti kapcsolat, hogy esetleg lehetséges ügyfelünk nem ért velünk egyet politikai kérdésekben.
3. Magánéletünkkel ne terheljünk az ismerőseinket! A magánélet azért magánélet, mert csak ránk tartozik és a közeli barátainkra, vagyis az ismerőseinket ne terheljük személyeskedő posztokkal az üzenőfalon!
4. Vigyázat, a Google listázhatja a kommentjeinket! Át kell gondolnunk, mikor, kinek mit írunk le, mert ha valaki ránk vagy cégünkre keres, akkor a találati listában szerepelnek a kommentjeink is!
5. Ne árasszuk el posztjainkkal a Facebook-üzenőfalat! Ha túlságosan sokszor jelenünk meg, ismerőseink zavarónak érezhetik, és előbb-utóbb elveszítjük őket, „elrjetik” bejegyzéseinket, így a fontosabb üzenetek sem jutnak majd el hozzájuk.
7. Vigyázzunk a bejelentkezésekkel! Például egy pénzügyi tanácsadó ne jelentkezzen be egy ruházati boltból, nem illik az imidzséhez! Viszont szakmai konferenciákról és egyéb szakmai rendezvényekről bejelentkezni szigorúan ajánlott!
8. Ne térjünk el lehetőleg egy poszt valódi témájától, főleg ne személyeskedjünk! Ez nemcsak az adott személynek kellemetlen, hanem nekünk is!
9. Üzleti partnerünket, ügyfelünket semmiképp ne szidalmazzuk! Elsősorban azért nem, mert etikátlan, másodsorban, ha nincs igazunk, az ügyfél akkor ott helyben megcáfolhat minket, ami tovább rombolja a márkánkat.