1. Rossz hozzáállás
Nagy a különbség a "kell" és a "szeretnénk" között. Még az irányítási rendszer kialakítása előtt tisztázni kell, hogy hogyan áll Ön ehhez a kérdéshez és milyen módon kommunikálja ezt a munkatársak felé. A rossz üzenetek és negatív hozzáállás kihat a későbbi működés eredményességére.
2. Nincs megfelelő terv
Épp úgy, mint bármely más projekt esetében, az irányítási rendszereknél is szükség van reális terv kidolgozására ahhoz, hogy az meghozza a várt eredményeket. Amikor egy vállalkozó elindítja saját üzletét, kidolgoz egy részletes üzleti tervet, amiben lépésről lépésre megfogalmazza, hogy mikor, mit és milyen eszközökkel fog véghezvinni annak érdekében, hogy a vállalkozás sikeres legyen és megtérüljön a befektetett tőke és energia. Ez a minőségirányításban és más irányítási rendszerek esetében is így van. A recept pedig egyszerű: egy jól kidolgozott terv nagyobb valószínűséggel vezet sikerhez, mintha csak a lehetőségeket latolgatjuk és az érzéseink után megyünk.
3. Irreális elvárások
"Kell egy minőségirányítási rendszer 3 hónap alatt. Az egész cég ezen fog dolgozni, megírunk egy tucat szabályzatot és a Kézikönyvet. Ennyi az egész! Nem?" Nem! Mielőtt nekilát, szükség van a cég módszeres felmérésére ahhoz, hogy képet kapjon annak jelenlegi helyzetről. E nélkül nincs reális terv és korrekt rendszerkialakítás sem. Pláne nem kivitelezhető a dolog 3 hónap alatt!
4. Vezetői elkötelezettség hiánya
Az irányítási rendszerszabványok leírják, hogy a felső vezetésnek bizonyítania kell elkötelezettségét a rendszer működtetése és folyamatos fejlesztése mellett. Ehhez nem elég "csak megírni és kifüggeszteni a Politikát", cége filozófiáját. (Vannak helyzetek, amikor az egyszemélyi döntés az üdvözítő, van, amikor jobban járunk, ha bevonjuk a munkatársakat. Szakértőnk segít, mi szól az egyik és a másik mellett.)
5. Munka, a megszokott módon
A rutin jó, ha van. Azonban a szabályozások olyan előíró dokumentumok, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni a feladatvégzés során. Hiába aktualizálja a szabályzatokat, ha senki nem használja őket. Ennek az egyik következménye az "utólagos papírozás" és a szabályozások utólagos módosítása lesz. Nem véletlenül fogják azt gondolni a cégében, hogy felesleges papírgyártás folyik.
6. Ügyfelektől érkező visszajelzések hanyagolása
Az elégedett és visszatérő ügyfél minden sikeres vállalkozás szívügye. Az ügyfelek megérdemlik, hogy figyeljen rájuk. A minőségirányítási rendszerben a vevői visszajelzések és az ügyfélelégedettség-mérés megmutatja, mennyire jó számukra az Ön terméke vagy a szolgáltatása. Segít abban, hogy bevonja a vevőit cége működésének javításába, fejlesztésébe. Emiatt nem mindegy, hogy hogyan kéri ki az ügyfeleitől az információkat és az sem, hogy mihez kezd majd a kapott pozitív és negatív visszajelzésekkel.
Minőségirányítási szakértő