Íme 20 tipp a sikerhez!

A modern vállalatok számára kulcsfontosságú kérdés, hogy mindennapi működésük során a lehető legnagyobb hatékonyságra törekedjenek. Legyen szó kis- és közepes, vagy nagyvállalatokról, egy cég hosszú távon csak akkor tud fennmaradni a piacon, ha képes felismerni és kiiktatni a vállalaton belüli felesleges tevékenységeket. A hatékonyság növelésére számos módszer alkalmazható - az egyik ilyen a japán eredetű "20 keys", amely húsz alapvető vállalatvezetési és ésszerűsítési praktikával segíti a kitűzött célok elérését.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gruhala Péter, a Deloitte Vezetési tanácsadás üzletágának vezetője elmondta, hogy A "20 kulcs" egy a japán autógyárakban alkalmazott hatékonyságfejlesztő módszer, ami elősegítheti, hogy a vállalat minél versenyképesebb és jövedelmezőbb legyen, valamint, hogy hosszú távon is fenntartható üzleti sikereket érjen el. A ma már világszerte több mint 30 országban alkalmazott módszer lényege az értékteremtéssel nem járó tevékenységek feltárása és megszüntetése, a folyamatos fejlődést támogató húsz gyakorlatias, egymást erősítő módszer alkalmazásával.

A "20 kulcsot" megalkotója, Iwao Kobayashi a Toyota menedzsment-rendszerét alapul véve fejlesztette ki, ám nem csak a termelést folytató cégeknél, hanem kisebb módosításokkal minden vállalatnál alkalmazható - hívta fel a figyelmet a Deloitte szakértője.

A 20 kulcs:

  1. Munkahelyi környezet kialakítása
  2. A szervezet ésszerűsítése/ egyértelmű célok felsorakoztatása a szervezet minden szintjén
  3. Csoportmunka
  4. A gyártásban lévő készletek csökkentése
  5. Gyors átállást biztosító termelési technológiák
  6. Folyamatok állandó elemzése és fejlesztése (Kaizen)
  7. Hibák teljes kiszűrése a gyártási/termelési folyamatban
  8. Azonos gyártási/termelési folyamatok összekapcsolása
  9. Berendezések/ gépek eredményes karbantartása
  10. Munkafegyelem
  11. Minőségbiztosítás
  12. Megfelelő beszállítók kiválasztása
  13. Pazarlások megszüntetése
  14. Az alkalmazottak fejlődésének ösztönzése, ötleteik felhasználása a vállalat fejlődéséhez
  15. Sokoldalú tehetségek gondozása, keresztképzések
  16. A gyártás/szolgáltatás tervezése
  17. Hatékonyság ellenőrzése
  18. Az információs technológia célirányos bevezetése és kiaknázása
  19. Az anyagok és az energia megóvása
  20. Vezető technológiák biztosítása

Gruhala Péter elmondta: A "20 kulcs" segítségével történik a vállalat költséges és gazdaságtalan folyamatainak feltérképezése, melynek során a 20 terület mentén haladva 1-től 5-ig terjedő skála segítségével értékelik az adott tevékenység jellegét, erősségeit, gyengeségeit, és ezután határozzák meg a szükséges fejlesztés irányát. A módszer az ISO szabványok szerinti működéssel jól integrálható - tette hozzá.

Gruhala Péter kiemelte: A rendszer kialakításának költsége tulajdonképpen gyorsan megtérülő befektetésnek tekinthető annak tudatában, hogy milyen nagyságrendű megtakarítást érhetnek el a vállalatok az alkalmazásával. Ráadásul a módszer minden vállalat számára hatékony megoldást jelenthet, legyen az akár multinacionális, akár kisvállalat. A módszert alkalmazók között olyan modern gondolkodású nagy cégeket is megtalálhatunk, mint például a németországi Siemens, a szingapúri Seiko vagy a japán Sanyo, Magyarországon ilyen például a győri Audi."

Mint az mára már a gyakorlatból kiderült, a 20 kulcs együttes alkalmazása átláthatóbbá teszi a vállalat működését, a dolgozók motivációja nő, a vállalat stratégiai céljai könnyebben és gyorsabban elérhetővé válnak. Nő továbbá a vállalat termelékenysége, a termelési ciklus lerövidül, a hatékonyabb működés következtében pedig csökkenek a költségek, azaz a vállalat profitabilitása javul. Ennek feltétele, hogy a módszert alkalmazó vállalatok a 20 keys finomhangolásával olyan követelményrendszert határozzanak meg maguknak, amely tökéletes összhangban áll a vállalat üzleti céljaival, minden vezetői szint számára érthető, egyértelmű feladatokat fogalmaz meg, és a vállalat összes munkatársát képes bevonni, sőt motiválni is. - tette hozzá.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo