A legnagyobb mértékben a nyereményjátékok buzdítanak, valamint a meglévő és az újonnan bevezetendő termékekkel kapcsolatos véleménynyilvánítás lehetősége. Ezen a területen a nemzetközi átlag 52 százalék, Magyarországon azonban a 61 százalékot is eléri. Nemzetközi szinten 50 százaléknyian reagálnak pozitívan a különféle kedvezményeket biztosító kuponokra és az ingyenes termékekre (közeli ehhez a magyar 46 százalékos átlag).
Érdemes vicces, érdekes megoldásokkal próbálkozni, 34 százalékból vált ez ki érdeklődést mind a nemzetközi porondon, mind itthon. 34 százalékot ösztönöz arra, hogy az általa olvasottakat másokkal is megossza (a magyar adat ennél egy hajszállal még magasabb is: 36 százalék). Ha a márkával kapcsolatos e-mailjeire választ kap, azt 30 százalék értékeli kedvezően (a magyarok 22 százalékban lelkesednek ezért). 28 százalék veszi szívesen, ha kommentjei nem maradnak visszhangtalanok (a magyarok 18 százalékban vélekednek így). A fentieket megszívlelve, márkatulajdonosként, közelebb férkőzhetünk követőinkhez, s nagyobb mértékben elnyerhetjük lojalitásukat.
Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon!
Erről a témáról is beszélt többek között egy korábbi, a Piac&Profit által megrendezett konferencián Héjj Szilárd MarketingArc, aki szerint egy üzletember és a cége PR-ját is tudja rombolni a rossz Facebook-kommunikáció, ezért a blogján olvasható bejegyzésében pontokba szedte a legfontosabb elkerülendő hibákat.(A közösségi oldalakon található profilok tulajdonosai például sokszor füllentenek.)