Június közepén egységes szabályozás lépett életbe az Európai Unióban, amely a webshopok működésének jogi környezetét hivatott egységesen szabályozni az EU-n belül. Az egyik legfontosabb jogszabályváltozás értelmében a vásárló a korábbi 8 nap helyett 14 napig dönthet úgy, hogy mégsem kívánja megtartani a terméket. (A szabályozás változásának részleteit itt találja.) Ebben az esetben visszaküldheti azt a kereskedőnek, akinek vissza kell fizetnie a megvásárolt termék árát. „A szabályozás azért különösen fontos az e-piac szereplői számára, mert tovább erősíti a bizalmat az online vásárlás iránt, ami jelenleg minden interneten kereskedő cég egyik legfőbb célja. A hosszabb elállási idő várakozásaink szerint növelni fogja az online vásárlási kedvet is.
Hazánkban évek óta folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem és a piaci szemlélet is megváltozott az elmúlt 1-2 évben. A vásárló és a vásárlói élmény került a középpontba, ezért az tud kiemelkedő fejlődést elérni idén, aki leginkább alkalmazkodik a vásárló szokásaihoz és a megfelelő élethelyzetben éri el a számára legmegfelelőbb ajánlattal. Ehhez azt kell megtudnia a kereskedőnek, hogy pontosan mire is vágyik a vevő. A technika csodája, hogy ez már nem elképzelhetetlen!
Ha valaki nem is akar vásárolni, felkínálhatunk neki egy apró ajándékot azért, hogy megadja az adatait, ha emellett egy jól kialakított információs rendszerben azt is könyveljük, hogy mi iránt érdeklődött, máris tudjuk, mi az, amivel legközelebb érdemes lehet megkeresni őt. Minél több adatunk van az illetőről – a kora, a családi állapota, a születésnapja – annál sikeresebben kínálhatunk neki olyasmit, amire tényleg szüksége van. A remarketing módszeréről itt olvashat részletesebben.