Ha nem szereti a gyerekeket, azt megszenvedheti a cége

A magyar dolgozók háromnegyede még soha nem vitte be a gyerekét a munkahelyére, pedig sok helyen rendszeresek a gyerekbarát programok. A munka és a magánélet egyensúlyában viszont egyre tudatosabbá válnak a munkavállalók, közel felüknél kiemelkedően fontos szempont egy állás kiválasztásánál, hogy az gyerekbarát-e.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A profession.hu több mint 1000 internetezőt kérdezett meg a gyereknevelés és a munkahelyi kötelezettségeik viszonyáról. A férfiak és a nők között még mindig jelentős különbségek figyelhetőek meg ebben a kérdésben, de már az apukák negyede is kifejezetten tudatos például abban, hogy családbarát munkahelyet találjon magának.

Kép: Pixabay

Az anyukákra több feladat hárul, de elnézőbbek is velük

A klasszikus sztereotípiák változatlanul jelen vannak a munkahelyeken is. Az anyukák negyede például hátrányban érzi magát a gyermektelen kollégáival szemben a karrierépítésnél, míg az apukáknál ez a szám csak 13 százalék. A nők jelentősen többször viszik be a gyereküket a munkahelyre, és az igényük is nagyobb erre, illetve a munkáltatójuk is elnézőbb, ha a gyerek betegsége miatt otthonról kell dolgozniuk.

Sok helyen támogatja a családot a munkáltató

A dolgozó válaszadók egyharmada mondta, hogy munkahelyük biztosít egyszeri, cafeteriaelemként adható iskolakezdési támogatást, és ugyanennyien kapnak családi üdülési támogatást, túlnyomó részben az állam által is támogatott SZÉP kártyával. Iskolai Erzsébet utalvány igénylésének lehetőségéről minden ötödik válaszadó számolt be.

10-ből 4 munkahelyen szokott lenni valamilyen ünnepi gyerekes program, családi napot a munkáltatók 30 százaléka szokott szervezni. Ennek ellenére a válaszadók 73 százaléka nem vitte még be soha a gyereket. Felüknél erre lehetőség sem lenne.

Látják a főnökök a rugalmas munka előnyeit, mégsem használják
Magyarországon már alig minden tizedik munkavállaló (9%) tölti munkaidejének teljes részét kizárólag irodai környezetben. És bár számtalan munkaadó tisztában van azzal, hogy a rugalmas munkahely a személyes teljesítményre jótékony hatással van, negyedrészük (25%) még mindig nem támogatja azt – derül ki az Epson friss kutatásából. Ez a munkaadók megközelítésében erős kontrasztot feltételez. A felmérés rávilágít, hogy a hazai munkavállalók 53 százaléka rendszeresen dolgozik otthonról: 26 százalékuk legalább egy vagy két napot hetente, valamint további 25 százalék heti három vagy négy napot. De míg egyes munkaadók támogatják a rugalmas munkavégzést – sőt a munkavállalók 22 százaléka kijelentette, hogy már kijelölt íróasztala sincsen –, másoknak továbbra is fenntartásai vannak ezzel a kapcsolatban.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo