Jelentősen csökkent a cégek által üzemeltetett céges oldalak ingyenes elérése a Facebookon, (mint azt korábban megírtuk, a közösségi oldal komoly szankciókat léptetett életbe a like-vadászok ellen is) így a sok vállalati Facebook-profil esetén érdemes átgondolni a követendő stratégiákat, ugyanis megosztott posztjaink nem kerülnek át a rajongóinkhoz, így nehezebbé válik célcsoportunk megszólítása. A jelenlegi feltételek mellett a legtöbb kkv előtt két lehetséges megoldás áll, ha nem akar fizetni a like-okért és szeretné magasan tartani elérési számait – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
Vége a régi szép időknek, hagyjuk az egészet!
Ha ilyen ingyenes elérés mellett nem éri meg a Facebook-al, foglalkozni akkor ne erőltessük, úgyis csak bosszankodni fogunk. Keressünk más felületet, ahol kisebb költségben, nagy tömegben érhetjük el a célcsoportunkat. Íme ehhez egy kis segítség.
Gondolkodjunk kicsiben!
Ha nagy oldalunk rajongói bázisa, (5000-10000+), gondolkodjunk el új, kicsi oldal létrehozásán. A kisebb oldalak elérése ugyanis kevésbé csökken. „Pár száz, vagy pár ezer rajongós oldalak még mindig tudnak átlagosan 20-30 százalékos organikus elérést, pár tízezer rajongónál ez az arány mindössze 10 százalék körül van, pár százezres oldalnál 5 százalék alatti.
Ráadásul a rajongók egy idő után elvesztik az érdeklődésüket egy téma iránt, kevés olyan tematika van, ami miatt évekig egy céggel vagy egy márkával maradnak. Ha van egy 2-3-4 éves Facebook oldalunk, akkor nagyon sok lehet az olyan rajongó, akiket tényleg nem érdekel a téma. Ők viszont feleslegesen növelik a méretet, ha hirdetünk, feleslegesen fizetünk értük. Egy új céges oldal – esetleg egy részterületre, vagy egyetlen témára koncentrálva, alaposan ellátva ragályos tartalommal, – létrehozásával azokat a rajongóinkra koncentrálhatunk, akik valóban elkötelezettek a cégünk iránt.
Igyekezzünk ügyesen kiválogatni azokat az embereket a Facebook-on elérhető tömegből, nagy céges profilunk like-olóiból, akik valóban a célcsoportunk tagjai, és használjunk olyan kommunikációt, ami valóban motiválja őket.