Drágább lesz az agglomerációs Uber

Ötszáz forinttal drágább lesz minden repülőtéri Uber-fuvar – ez lesz az egyik következménye annak, hogy az utazásmegosztó autói külön tarifáért immár az agglomerációba is hívhatók. Így az Uber újabb frontot nyit a taxisokkal szemben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép Pixabay

A fő változás környékbeli településekről Budapestre tartó utaknál lesz tetten érhető, hiszen a belvárosból eddig is kivitték az uberesek az utasokat Budapest határán túlra, ám egy ilyen címre mindeddig nem lehetett kocsit kérni. Ezzel az Uber rövid időn belül már a második fronton kel versenyre a taxikkal – az első a céges elszámolású fuvarok területe volt – írta a Népszabadság.

A napilap információi szerint az Uber két zónára osztotta fel a Budapest környéki településeket: az egyes zónában ötszáz, a kettesben ezer forint pluszt kell a fuvardíjon felül fizetni. A ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér az egyes zónában van, tehát a reptéri fuvarok esetében ez ötszáz forint árnövekedést jelent.

Még a levegő is jobb lesz az Ubertől
Minél többen használják a közösségi alapon szerveződő utazási szolgáltatásokat, annál többen veszik igénybe a közösségi közlekedést is – állapítja meg egy tanulmány, ez pedig hozzájárul a városok levegőjének tisztulásához.
Bár a taxinál még így is sokkal olcsóbb lesz a reptérre menni, az áremelkedés vélhetően sokakat meg fog döbbenteni, hiszen eddig ezért a fuvarért vagy az utasfelvételért nem számláztak extra díjat. A Népszabadság számításai szerint a taxisok által szabott tarifához képest a kettes zónában a megszabott pótdíjjal együtt már csak néhány száz forinttal – legfeljebb egy ezressel – lehet olcsóbb az Uber, míg az egyes zónában legalább ezer-ezerötszáz forinttal.

Az észt parlamentben Európában először olyan törvényjavaslatot terjesztettek be, amelyben nem tiltanák, hanem szabályoznák – és így hosszú távon is lehetővé tennék az Uberhez hasonló digitális platformok működését. Magyarországon az év eleji taxistiltakozás hatására mindinkább közellenségként kezeli a hatóság az Ubert. Először az adóhatóság és valamilyen indíttatásból a BKK zaklatta az Uber-sofőröket, majd miután ezzel nem értek célt, a szabályozást változtatták meg úgy, hogy még a sofőrök rendszámát is helyben levehessék az ellenőrök, március közepétől pedig új szabályozás lépett életbe, amely szintén a fuvarközvetítő céget célozza. Bár a kormányzat szerint nem szándékoznak betiltani az Ubert, az intézkedések egyértelműen arra irányulnak, hogy megnehezítsék, illetve ellehetetlenítsék a szolgáltatást végzők tevékenységét.Pedig egy egységes szabályozás a megosztás alapú kezdeményezésekre a költségvetésnek is jól jönne és az egész helyzetet egy csapásra megoldaná.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo