Csak 7 százalék tart a csődtől

A hazai vállalkozások több mint kétharmadának jó irányba mennek a dolgai, sőt szeretnének tovább növekedni – derül ki az OTP Business legutóbbi, 1270 pénzügyi döntéshozó megkérdezésén alapuló reprezentatív kutatásából. A stagnálás a magyar cégek csupán negyedére jellemző, és mindössze 7 százalék látja úgy, hogy akár csődbe is mehet.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jóval pozitívabban gondolkoznak jelenlegi helyzetükről és jövőbeli kilátásaikról a hazai vállalkozások, mint azt sokan hinnék; ez derül ki az OTP Business legújabb felméréséből. Az 1270 pénzügyi döntéshozó megkérdezésével zajlott, a teljes magyar vállalati szférára reprezentatív kutatás szerint a hazai cégek 68 százaléka fejlődik, azaz úgy érzi, hogy jó irányba mennek a dolgai, sőt többségük további növekedést is tervez. A pénzügyi válság utáni évek tendenciáihoz viszonyítva egyre pozitívabb a vállalkozások hitelezés iránt tanúsított hajlandósága is. A cégek többsége azt sem zárja ki, hogy banki kölcsönt vegyen igénybe.

A K&H kkv bizalmi indexe szerint is egyre többen bíznak a növekedésben.

Lehet jobb a hitel, mint a pályázati pénz?
Kelendő az uniós hitelgarancia, egyszerűbb a bankoknak, olcsóbb a vállalkozásoknak. A népszerűség miatt a keret gyorsan fogy, de uniós szinten is tervben van az emelés, és a magyar finanszírozók is még többet akarnak belőle - derült ki a K&H bank sajtóbeszélgetésén. Ráadásul egy ilyen, kedvező hitel sok esetben egyszerűbb, gyorsabb és biztosabb forrást jelent a kisebb vállalkozásoknak, így más uniós forrásoknál vonzóbb is lehet.
A pozitív attitűd ugyanúgy jellemző az akár egy fős mikrovállalkozásokra, mint a 250 alkalmazottnál is többet foglalkoztató nagyvállalatokra. A kérdőívben a pénzügyi döntéshozók - az iskolai osztályzathoz hasonlóan - egy 1-től 5-ig terjedő skálán adhatták meg, hogyan ítélik meg vállalatuk jövőképét, azaz mennyire igaz a cégükre az, hogy jó irányba haladnak a dolgok; a vállalkozások egyaránt átlagosan jó (4,0), vagy jó feletti (4,2) értékeket adtak meg.

Jóval kevesebb cég, mindössze negyedük jellemezte magát stagnáló vállalkozásként, azaz ennyien gondolják úgy, hogy bevételük és alkalmazotti létszámuk tekintetében jelenleg nem a növekedés, inkább a megtartás a célkitűzésük. Még ennél is sokkal kisebb csoport, a pénzügyi döntéshozók mindössze 7 százaléka van azon a véleményen, hogy rosszul megy a cégnek, akár csődbe is mehet a vállalkozás.

„Sokakat meglephet a vállalkozások pozitív helyzetértékelése, mi azonban mindennapi munkánk során is ezt tapasztaljuk” – fűzte hozzá az eredményekhez Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója. „Ezért is indult tavaly növekedésnek a vállalati hitelezés, és arra számítunk, hogy ez a trend tartós lesz. Az OTP Business pedig továbbra is elsősorban a dinamikusan fejlődő cégeknek nyújtott finanszírozási megoldásokkal, illetve adminisztratív terheik csökkentésével szeretne hozzájárulni a magyar vállalati szektor fejlődéséhez.”

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo