Céges kocsinak is megéri az elektromos

Céges flottának is megéri elektromos autót választani a szakértők szerint, mert megtérül a befektetés. De jól át kell gondolni a finanszírozási formát.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az elektromos autók beszerzésére vonatkozó állami támogatás hatása már érzékelhető finanszírozói oldalon az Arval szakértői szerint, annak ellenére, hogy a jelenlegi tisztán elektromos meghajtású gépjármű-kínálatot elsősorban városi felhasználásra tervezték. A szakemberek szerint ugyanis Magyarországon jelenleg is van egy olyan vállalati, vállalkozói bázis, ahol a munka jellege, a munkavégzés helye, illetve a vezetői szokások miatt ideális választás egy tisztán elektromos autó.

Kép: Flickr

Már rövid távon is megtérül

Az alacsony üzemeltetési költségek, különös tekintettel a fogyasztásra, valamint az olyan egyéb kedvezmények, mint a térítésmentes parkolás, egyre többek számára teszik megfontolandóvá az elektromos gépjárműpark építését. Kühn Patrik, az Arval operációs igazgatója szerint mindezek már rövid távon is jelentős összeget tesznek ki: „A tisztán elektromos meghajtású autók karbantartási költsége nagyságrendileg, átlagosan 40 százalékkal alacsonyabb a hagyományos belső égésű motorral szerelt gépjárművekénél, hiszen ezekben az autókban a garanciaidő alatt mindössze a szűrőket és a fékfolyadékot kell cserélni. Az üzemanyag-költségkülönbözet figyelembevételével a megtakarítás akár 60 százalék is lehet.”

Kovách Kristóf, az Arval értékesítési igazgatója úgy véli, az alacsony fenntartási költségek mellett előremutató döntés egy ilyen autó beszerzése: „Jelenlegi technológiai tudásunk szerint a jövő az elektromos gépjárműveké, de az elterjedésükhöz nem csak a sokak által kritizált hatótávnak kell növekednie. Fontos a megfelelő szervizháttér megléte is, hiszen egy ilyen autó teljesen eltérő beavatkozásokat kíván, és természetesen több töltőállomásra van szükség. E téren azonban jól látható a fejlődés, a technológia pedig egyre kiforrottabbá válik, így folyamatosan javul a választék hatékonysága. Éppen ezért egy ilyen autó már most is jó választás lehet sokak számára, különösen akkor, ha a munkavégzés jórészt városi, külvárosi közlekedést kíván.”

Jól át kell gondolni a finanszírozási formát

A vonzó állami támogatás, illetve a zöld rendszámos autókra vonatkozó különleges kedvezmények ellenére, a flotta gazdaságos fenntartásához elengedhetetlen a vállalatra szabott pénzügyi konstrukció. A pályázat azonban valamennyi finanszírozási forma esetében elérhető, így tartós bérletek esetén is, amelyről Hegedűs Péter, az Arval regionális operációs vezetője úgy véli, alacsonyabb kockázatai miatt jó választás különösen a kkv szektorban: „A tartós bérlet esetében az üzemeltetéshez, valamint a futamidő végi értékesítéshez kapcsolódó kockázatok a bérbeadót terhelik, a bérlő tehát egy szolgáltatáscsomagot vesz igénybe.” A szerződések kapcsán azonban több olyan szempont is van, amelyekre érdemes kiemelt figyelmet fordítani: „A jelenleg megpályázható állami támogatás tartalmaz olyan feltételeket – mint például a tartási időszak vagy a támogatás visszafizetési kötelezettsége –, amelyek hatással vannak az elektromos gépjárművek bérleti szerződéseire. Az elektromos gépjárművek lelke pedig az akkumulátor, amelynek javítási vagy csereköltségéről eltérően rendelkeznek a flottakezelők szerződéses kondíciói, így erre ugyancsak kiemelt figyelmet kell fordítani a szerződéskötés előtt.”

Az elektromos autók beszerzésére vonatkozó állami támogatásra 2017. május 1-jéig pályázhatnak az érdeklődők.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo