A magyar cégek jelentősen le vannak maradva a digitalizáció terén. Jelenleg a 26. helyen áll a hazai vállalati szféra, tehát az EU 28 országából mindössze kettőt előzünk meg a digitális felkészültséget illetően - a Varsói Egyetem digitális gazdasági laborjának (DELab) nemrég ismertetett felmérése szerint.
„A hazai kkv-k nagy része tisztában van és naprakész az új digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban. A K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból kiderül, hogy a vállalkozások háromnegyede nyitott az új e-szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez, kétharmaduk pedig követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. A válaszokból kiderül az is, hogy a kkv-k túlnyomó többsége (70%) igyekszik a legmodernebb e-szolgáltatások igénybevételére.
Fontos lenne a biztonság
„A cégek számára a legfontosabb előny, hogy az e-szolgáltatások nagyon biztonságos megoldások, a cégek több mint háromnegyede vélekedik így. Ezt követően szinte megegyező arányban a költséghatékonyság, a kényelem, valamint az adatok könnyebb tárolhatósága a legfontosabb szempont. Érdekes, hogy a cégek mindössze 58%-a véli kiemelten fontosnak, hogy az e-szolgáltatások igénybevételével munkaerőt spórolhat meg, így tehát ez a legkevésbé hangsúlyos előny” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.
Fontos lenne a biztonság a vállalkozásoknak: az elmúlt hetekben több jelzés is érkezett arról, hogy kiberbűnözők a partnerek e-mail címeit feltörve, vagy ahhoz megtévesztésig hasonlító e-mail címet használva – a saját fizetési számláikra utaltathatták át a felek közti kereskedelmi ügyletek ellenértékét, megkárosítva az érintett cégeket
Mint arra korábban többször felhívtuk a figyelmet, a bűnözők célkeresztjébe mindinkább a kisebb vállalkozások kerülnek, mivel ezek kevésbé ügyelnek az it-biztonságra, így a bűnözők rajtuk keresztül nagyobb partnereiket is könnyebben megtámadhatják.