Két, a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján elhangzó speciális témát foglaltunk eddig össze. Az egyikből megtudhattuk, hogy van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon, a másik tippeket adott arra nézvést, hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a közösségi oldalon. Mindkét előadást egy általánosabb bevezető előzte meg, Tonk Emilé. A Magyar Marketing Szövetség alelnöke nyitóbeszédében leszögezte, hogy a barndépítés nem költség, hanem befektetés, s hogy az erős márka nem más, mint "jó minőség, megbízhatóság és korrektség." Tonk szerint sok olyan magyar cég van, amely lehetne erős márka, de "elfelejtettek időben brandet építeni". Egy friss felmérés szerint a magyar polgárok által ismert Top 10 márkában egyetlen magyar brand sem szerepel.
A jó brand a hosszútávú életképesség feltétele is. "Akinek a brandjében bíznak, annak van lehetősége diverzifikálni, új portfólióval megjelenni. Akiben bíznak, annak nem okoz nehézséget árat emelni vagy új terméket bevezetni", tette hozzá az alelnök, aki szerint a "legkisebb cégeknek is kell, hogy legyen brandstratégiája."
Tonk már találkozott olyan cégvezetővel, akitől, amikor megkérdezte, hogy "hogy mennek a dolgok a cégednél?", azt a választ kapta, "most nincs kedvem róla beszélni." Volt olyan, aki a panaszkodósra vette a figurát, amikor azt mondták neki, hogy a termékük drágább, mint a konkurenciájé: "Drágább, igen. Nem is tudjuk eladni."
Megfelelőbb hozzáállást mutatott az, aki úgy válaszolt erre a felvetésre Tonknak: "Az lehet, hogy az övék drágább. De ott nem én vagyok." Vagyis ott nem biztos, hogy olyan minőséget garantálnak, mint nálam.
Be kell látni, minden munkavállaló brandközvetítő is egyben, a raktáros és a telefonos recepciós is. "Jó brandképviselő" embereket kell felvenni.
Végezetül Tonk Emil azt mondta: a személyes márka nem hoz népszerűséget, az nagyszerűséget teremt, az hozza majd a népszerűséget. Mert a jó márka bizalom és hitelesség.