Lázár János kancelláriaminiszter egy pénteki rendezvény után azt mondta a Hír TV-nek, hogy a jövő évi büdzsé vitájában szóba kerülhet, hogy változik az idén bevezetett közteher mértéke vagy számításának módja.
Itt megtalálja a bevallási formát a reklámadóhoz.
„A költségvetést 2014. október 30-áig kell a kormánynak a parlament elé beterjeszteni, ehhez kapcsolódnak a 2015. évi adótörvények, amelyben tulajdonképpen a kormánynak joga van a parlament számára akár új adószabályokat is javasolni, vagy új adótételek kialakítását javasolni. Tehát elvileg nem kizárt annak a lehetősége, hogy a reklámadó mértéke, volumene és rendszere változhat” – mondta a kancelláriaminiszter.
Nyári Zsolt a Mazars senior adómenedzsere a Piac&Profit KKV-Akadémiáján összefoglalta, kinek, mit és hogyan kell tennie reklámadó ügyben – legalábbis a jelenlegi álláspont szerint. (Korábban pedig Vadász Iván beszélt a konkrét teendőkről.)A már hatályos reklámadó törvény esetében még sok az egyelőre megválaszolatlan kérdés, még az olyan alapvető dolgokban is, mint, hogy ki tekintendő az adó alanyának, vagy az is nehézséget jelent, hogy pontosan megmondja valaki mi is az adóköteles reklám. Ugyanis, bár a törvény sok terültet lefed, azért nem minden hirdetés adóköteles. Még az sem egyértelmű, hogy mi a médiaszolgáltatásban megjelenő reklám, pedig ez még annak tűnik . hangsúlyozta Nyári Zsolt. Nem könnyű eldönteni például, hogy egy filmben megjelenő reklám adóköteles-e, vagy nem. De nem ez az egyetlen kérdéses terület. Egy másik példa, hogy a reklámadó törvény rendelkezik az ingatlanON közzétett reklám adókötelességéről, de nem említi az ingatlanBAN elhelyezett reklámot. Ugyan a szöveg szerint ez utóbbi nem lenne adóköteles hirdetés, de a minisztérium, állásfoglalása szerint ezt a kettőt egyben kell értelmezni – tehát a szöveggel szemben ez is adóköteles lesz. Tehát nem feltétlenül igaz az a korábbi szakértői tanács sem, hogy minden esetben a törvény szó szerinti szövegét érdemes segítségül hívni kérdéses esetben.