Aranyszabályok értékesítési honlap kialakításánál

Amennyiben az értékesítés a fő célunk a weboldallal, az első felvillanó képnek egyértelműen a látogató tudtára kell adnia, hogy jó helyen jár. Ez az oldal róla szól, és nem egy ismeretlen cégről, húzza alá Verdes János honlapszakértő, aki szerint ehhez célszerű a dizájnt az alábbiak szerint kialakítanunk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1.   Egyszerű, egymástól elkülönült blokkok

Az internetezők nem úgy olvasnak, ahogy könyvet szokás. Tehát nem kezdik el az elején az oldal tartalmának feldolgozását és nem olvassák folyamatosan a szöveget. Nem olvasnak, hanem pásztáznak. Ezért minél áttekinthetőbbé kell tennünk a felületet. Az egyszerűség jegyében hagyjunk ki minden felesleges elemet és ne használjunk 3 hasábnál többet! Jobban átlátható lesz ezáltal az oldal, segít az olvasónak a tájékozódásban.

A jó felhasználói élmény csodaszerei
Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és – végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!
A blokkok azért fontosak, mert a szem könnyebben befogadja a megtört szöveget. Élesen különüljenek el egymástól, így nem folyik majd egybe a kép és az oldalra érkező gyorsan és könnyen megtalálja, amit keres. Hálás lesz érte! Persze az is segít, ha nem terheljük felesleges szöveggel a látogatót. Csak a fő üzenet átadására koncentráljunk, és mindent, ami igazán fontos, a "hajtás felett", vagyis görgetés nélkül elérhető területen helyezzünk el.

2.   Háttérszín kiválasztása

Lehetőleg legyen egyszínű, fehér a háttér. Ez könnyeddé teszi a szöveg olvasását, így a szöveg befogadását is elősegíti. Ugyanakkor a szabadság és nyitottság érzését kelti a fehér háttér. Ha ezt túl sterilnek éreznénk, akkor is figyeljünk oda, hogy a különböző háttérszínek száma  semmiképp ne legyen több háromnál! (Az egyes árnyalatok pszichológiai hatásáról itt olvashat bővebben.)

Kép:Pixabay

3.   Címsor és betűméret

Az első képernyőn legnagyobb betűvel a címsort szedjük. A leginkább szem előtt levő helyen jól látható címsor. Erőteljesebb színnel válasszuk el az oldal törzsétől a fejlécet. A képernyő felső része tehát erőteljesen térjen el a többi részétől. Legyünk következetesek! Ha mondjuk a fejezetcímek 16 pixel nagyságúak, akkor a fejezetcím mindenhol 16 pixel nagyságú legyen.Ne ugráljunk a betűméretek között, de ha tehát szeretnénk, hogy a látogató azt olvassa el, amit mi szeretnénk, hogy elolvasson, akkor azt ki kell emelni a szövegből! Jó, ha tudjuk,  az "internet betűtípusa" a fehér alapon fekete Arial betűtípus, 12pixel méretben.

4.   Kiemelések, betűszínek

Alkalmazzunk  félkövér és dőlt kiemeléseket. Legjobban a fekete betű teljesít fehér háttéren. A fő szövegrészeknél kizárólag fekete színt használjunk, mert ezt a legkönnyebb elolvasni. Több színt legfeljebb a címsornál, alcímnél és fejezet címeknél használjunk. Hatékonyan működik a bekeretezés is.

Az eladások számát tekintve az a legjobb, ha semmilyen hátteret nem teszünk a szöveg mögé. Legfeljebb, ha  sárga hátteret kombináljuk a feketével, mert ez könnyebben olvashatóvá teszi a kiemelt szöveget. Bármilyen más háttérszínt csak a rövid blokkok mögé tegyünk, amikor  a szöveg fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet.

Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!
A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet. Pedig ha itt valami gond van, kárba veszett minden korábbi erőfeszítésünk, amivel látogatót szereztünk, számára releváns terméket ajánlottunk megfelelő áron, és rávettük, hogy itt és most vásárolja is meg.
5.  Gyors navigáció

Ugyanaz az átlátható navigációs menü jelenjen meg minden aloldalon, így a vevőnek nem kell azzal töltenie az idejét, hogy megtalálja, hova is kellene kattintania. A lényeg, hogy minél egyszerűbbé és gyorsabbá tegyük a tájékozódást hogy egyből megtalálja a számára legfontosabb információkat. Ez nem az a terület, ahol nagyon kreatívnak kéne lennünk. A bevált módszerek tökéletesek, ne a menü egyediségével akarjuk lenyűgözni a látogatót. Sokkal jobb, ha ismerős környezetet biztosítunk számára.

A segítő navigáció nagyon fontos azért is, hogy elkerüljük a "választék okozta bénulás" jelenségét. Segítsük a vevőt a legjobb termék megtalálásában! Jelenítsük meg az akciókat érthetően és jól láthatóan! Emeljük ki a legnépszerűbb termékeket, vagy bármi mást, amit értékelhet.

6.  Hangulati elemek

A színátmenet, tükröződés és a 3D-s hatás több jelentésárnyalatot adnak vissza, ezzel gondolkodásra ösztönzik az olvasót, a kis figurák feldobják a hangulatot. De fontos szem előtt tartani, hogy a minimál ez esetben örök trend! A zsúfolt oldal megosztja a vevő figyelmét. Amire viszont mindenképp szükség van, az a kiváló termékfotók. Vagyis elég nagyokra, hogy akár a részleteket is pontosan meg lehessen nézni, bemutassa a lehetséges variációkat (például többféle színt), s az előnyös tulajdonságokat emeli ki. Végül, de nem utolsósorban fontos az egyszerű, mégis jól kidolgozott logó, mert az egyedi, a logó láttán rögtön asszociálunk a szolgáltatásra.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo