Önöknek is feltűnt, hogy kevesebb a mosóporreklám? Ez annk köszönhető, hogy új trend terjed a hirdetési szakmában: a háziasszony-marketing. A rendszer nem MLM, nincs jutalékos visszatérítés, mert a nagyon jól felépített márka tekintélye akkora presztízst jelent a nőknek, hogy így jutalék nélkül, pusztán kedvezményekért is boldogan háziasszonykodnak.
A háziasszonyok korábban az MLM rendszerek marketingjében debütáltak, sürögtek-forogtak az új belépők körül, ők voltak a "felső vonal, a szponzorok." A mai háziasszony-marketing nem teljesen ugyanez! A mai módszertan arról szól, hogy "tartozzon közénk minden nő, és váljon cégünk háziasszonyává, aki azonosulni tud a cégünk által képviselt értékekkel!" Klubok, közösségek alakulnak, ami egyszerű és nagyszerű módszert a közvetlen marketing és értékesítés számára.
Mi is a háziasszony-marketing lényege?
Az egyik bejáratott mosópor-márka tulajdonosa azzal indította ezt a rendszert, hogy kis mosópor minta-csomagokat osztott a weboldalán háziasszonynak regisztráló nőknek. A háziasszonyok ezeket nem csak kipróbálják, hanem megajándékozzák vele barátnőiket, szomszédasszonyaikat, kolléganőiket, és a kis csomag átadását egy gyors fotóval örökítik meg. A fotókat feltöltik az cég oldalára, és ha a megajándékozott nőnek kedve tartja, ugyanígy a márka háziasszonyává válnia, akkor őt is regisztrálják az oldalon. Persze ezután következnek a mosóporos élménybeszámolók, és futótűzként terjed a márka híre, sőt, exponenciálisan nő a regisztrált háziasszonyok száma.
Buliból is csatlakoznak a nők
A háziasszony-klubhoz most lelkesedésből, buliból is csatlakoznak azok a nők, akik büszkék rá, hogy háziasszonyok: szeretnek jókat főzni, büszkék az otthonuk patyolat tisztaságára, kiváló és gondoskodó anyák, és nem mindegy számukra, hogy mindezt, mennyi "konyhapénzből" valósítják meg.
Ha az Ön terméke is nőknek szól: fogyasztási cikk, háztartási áru, vagy főzésről-sütésről szól, vagy a szépségápolás, smink, diéta, divat, trendek, egészséges életmód a témája, akkor gondolkozzon el azon, hogy vajon mennyivel célszerűbb volna a saját háziasszony-hálózatát létrehoznia, mint rengeteg pénzt költeni reklámokra. Ez persze a költségvetésétől függ, de ez lehet talán a legjobb marketingstratégia, amit ma, a közösségi marketing koncepciók nyomán megvalósítani érdemes. (A hűséges vevő mindennél többet ér. Itt olvashatja a hűség kialakításához vezető lehetséges utat!)
Farkas Erika a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író marketingszoveg.hu