A hatékony kommunikáció trendi eszköze

A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/winnond

Amikor a cégek marketingstratégiát készítenek, a hatékony kommunikáció eszközeit tervezik, gyakran nem aknázzák ki megfelelően az egyik divatos médiumot, a YouTube-ot. A közösségi média, élen a Facebookkal és a LinkedInnel, ma már minden vállalat marketingfókuszában van. (Itt olvashat néhány támpontot, hogy melyik közösségi oldalt mire érdemes használni.)

Közben a YouTube szép csendben a második legnagyobb keresőoldallá nőtte ki magát, így a tartalmai jelentős hatással lehetnek a vállalatokra. Akár az Önére is!

A következőkben megmutatjuk, hogyan válhat a YouTube rutinos használójává, hogyan népszerűsítse vele vállalatát. (Felmérések helyett a saját csatorna sokkal jobb, mint egyszerűen csak hirdetni a videók mellett. Csaknem minden harmadik magyar internetezőt zavarnak a YouTube videók alatt megjelenő hirdetések, míg a PR-cikkeket és a Google hirdetéseket hasznosnak tartjuk.)

A YouTube a hatékony kommunikáció trendi eszköze

Sok vállalat készít videót, amit aztán csak a saját honlapján lehet megtekinteni. Ez nagy hiba. Csak akkor fogják megnézni, ha felmennek erre a honlapra, márpedig nem biztos, hogy az emberek naphosszat vállalati honlapok böngészésével foglalkoznának.

Miért ne töltené fel inkább a YouTube-ra a videóját? Így sokkal többen fogják látni, ráadásul mindössze annyi a dolga, hogy tesz a kisfilmbe egy beágyazott linket, ami saját honlapjára mutat, és ha az embereknek tetszik, amit látnak, nagy eséllyel kattintanak a weboldalára.

Optimalizálja videóját a keresőre

A hatékony kommunikáció érdekében fontos, hogy úgy alakítsa kisfilmje címét, hogy azt meg is találják. A keresőoptimalizálás fontos dolog, és sajnos sok tévhit tartja magát vele kapcsolatban.  Három fontos elemet tartson észben: a címet, a leírást és a címkét.

A videó címe olyan, mint egy cikk vagy egy könyv címe, amit a Google ad ki találatként. Két fontos feladata van ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy megtalálja azt a kulcsszót, amit a fogyasztói, potenciális vevői a leggyakrabban beírnak, amikor az Ön szolgáltatását vagy termékét keresik. Hiszen a gondosan megválasztott kulcsszó az üzleti kommunikáció alapja. Ha úgy érzi, hogy nem jó az oldala látogatottsága, akkor vélhetően a kulcsszavai nem lettek lézerpontosan meghatározva.

A másik feladata a videó feltöltésekor pedig az, hogy figyelemfelkeltő címet adjon neki. A hatékony kommunikáció kulcsa a kettő harmonizálása: keresőoptimalizálás és érdekes tartalom házassága.

Az ördög a részletekben van..

1. Érdemes a kulcsszóval kezdeni a címet, és izgalmas jelzőket használni benne.

2. A leírás maximum két, de inkább egy mondatból álljon. A cikk két elemét kell használni itt is, ám több hangsúlyt fektessen a figyelemfelkeltésre. A YouTube csak az első két sorát jeleníti meg a leírásnak. A szöveg végére tegye be vállalata honlapjának linkjét.

3. A címke a kulcsszavakat tömöríti. Többet is megadhat, de válassza meg a kulcsszavakat úgy, hogy azok a legjobban leírják videója tartalmát.

Ön használja már a YouTube-ot látogatószerzésre?
Milyen az ütős videó?

A legfontosabb a kezdés. Az első 15 másodperc. Ha az lehengerli a nézőt, nem fog elkattintani.

Indítson egy szokatlan képpel, hanghatással, felkavaró kérdéssel. Hasson a néző érzelmeire. Ne legyen túl hosszú, hanem lényegretörő és lendületes. Ha hosszabb, akkor legyen egy előzetes tartalom, hogy a  néző tudja, mit fog nézni. Egy előadáson ülve is jobb, ha tudja, mire számíthat, ugye?

A videó végén késztesse potenciális fogyasztóit cselekvésre! Kattintson vállalkozása honlapjára, gondolkodjon el a látottakon, írjon róla véleményt. Önön múlik, hogy mit szeretne. Akarhat bármit, akár azt is kérheti, hogy fejezzék ki tetszésüket lájkkal, mellyel előrébb kerül a találati listán.

A lényeg, hogy foglalkozzon a látottakkal tovább, így nagyobb az esélye, hogy igény alakul ki benne az Ön termékére vagy szolgáltatására.

A YouTube-on egy videó remek kezdés, ha az a cél, hogy a fogyasztói megismerjék, megszeressék. A következő lépés az, hogy a nézők a vállalata honlapjára kattintsanak. Onnantól pedig egy jó értékesítési szöveg vásárlót farag a látogatóból.

Ön használja már a YouTube-ot látogatószerzésre?

Langmár Zsuzsanna Szövegírásblog szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo