A hatékony kommunikáció trendi eszköze

A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:FreeDigitalPhotos.net/winnond

Amikor a cégek marketingstratégiát készítenek, a hatékony kommunikáció eszközeit tervezik, gyakran nem aknázzák ki megfelelően az egyik divatos médiumot, a YouTube-ot. A közösségi média, élen a Facebookkal és a LinkedInnel, ma már minden vállalat marketingfókuszában van. (Itt olvashat néhány támpontot, hogy melyik közösségi oldalt mire érdemes használni.)

Közben a YouTube szép csendben a második legnagyobb keresőoldallá nőtte ki magát, így a tartalmai jelentős hatással lehetnek a vállalatokra. Akár az Önére is!

A következőkben megmutatjuk, hogyan válhat a YouTube rutinos használójává, hogyan népszerűsítse vele vállalatát. (Felmérések helyett a saját csatorna sokkal jobb, mint egyszerűen csak hirdetni a videók mellett. Csaknem minden harmadik magyar internetezőt zavarnak a YouTube videók alatt megjelenő hirdetések, míg a PR-cikkeket és a Google hirdetéseket hasznosnak tartjuk.)

A YouTube a hatékony kommunikáció trendi eszköze

Sok vállalat készít videót, amit aztán csak a saját honlapján lehet megtekinteni. Ez nagy hiba. Csak akkor fogják megnézni, ha felmennek erre a honlapra, márpedig nem biztos, hogy az emberek naphosszat vállalati honlapok böngészésével foglalkoznának.

Miért ne töltené fel inkább a YouTube-ra a videóját? Így sokkal többen fogják látni, ráadásul mindössze annyi a dolga, hogy tesz a kisfilmbe egy beágyazott linket, ami saját honlapjára mutat, és ha az embereknek tetszik, amit látnak, nagy eséllyel kattintanak a weboldalára.

Optimalizálja videóját a keresőre

A hatékony kommunikáció érdekében fontos, hogy úgy alakítsa kisfilmje címét, hogy azt meg is találják. A keresőoptimalizálás fontos dolog, és sajnos sok tévhit tartja magát vele kapcsolatban.  Három fontos elemet tartson észben: a címet, a leírást és a címkét.

A videó címe olyan, mint egy cikk vagy egy könyv címe, amit a Google ad ki találatként. Két fontos feladata van ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy megtalálja azt a kulcsszót, amit a fogyasztói, potenciális vevői a leggyakrabban beírnak, amikor az Ön szolgáltatását vagy termékét keresik. Hiszen a gondosan megválasztott kulcsszó az üzleti kommunikáció alapja. Ha úgy érzi, hogy nem jó az oldala látogatottsága, akkor vélhetően a kulcsszavai nem lettek lézerpontosan meghatározva.

A másik feladata a videó feltöltésekor pedig az, hogy figyelemfelkeltő címet adjon neki. A hatékony kommunikáció kulcsa a kettő harmonizálása: keresőoptimalizálás és érdekes tartalom házassága.

Az ördög a részletekben van..

1. Érdemes a kulcsszóval kezdeni a címet, és izgalmas jelzőket használni benne.

2. A leírás maximum két, de inkább egy mondatból álljon. A cikk két elemét kell használni itt is, ám több hangsúlyt fektessen a figyelemfelkeltésre. A YouTube csak az első két sorát jeleníti meg a leírásnak. A szöveg végére tegye be vállalata honlapjának linkjét.

3. A címke a kulcsszavakat tömöríti. Többet is megadhat, de válassza meg a kulcsszavakat úgy, hogy azok a legjobban leírják videója tartalmát.

Ön használja már a YouTube-ot látogatószerzésre?
Milyen az ütős videó?

A legfontosabb a kezdés. Az első 15 másodperc. Ha az lehengerli a nézőt, nem fog elkattintani.

Indítson egy szokatlan képpel, hanghatással, felkavaró kérdéssel. Hasson a néző érzelmeire. Ne legyen túl hosszú, hanem lényegretörő és lendületes. Ha hosszabb, akkor legyen egy előzetes tartalom, hogy a  néző tudja, mit fog nézni. Egy előadáson ülve is jobb, ha tudja, mire számíthat, ugye?

A videó végén késztesse potenciális fogyasztóit cselekvésre! Kattintson vállalkozása honlapjára, gondolkodjon el a látottakon, írjon róla véleményt. Önön múlik, hogy mit szeretne. Akarhat bármit, akár azt is kérheti, hogy fejezzék ki tetszésüket lájkkal, mellyel előrébb kerül a találati listán.

A lényeg, hogy foglalkozzon a látottakkal tovább, így nagyobb az esélye, hogy igény alakul ki benne az Ön termékére vagy szolgáltatására.

A YouTube-on egy videó remek kezdés, ha az a cél, hogy a fogyasztói megismerjék, megszeressék. A következő lépés az, hogy a nézők a vállalata honlapjára kattintsanak. Onnantól pedig egy jó értékesítési szöveg vásárlót farag a látogatóból.

Ön használja már a YouTube-ot látogatószerzésre?

Langmár Zsuzsanna Szövegírásblog szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo