Azt gondolnánk, ezt csupán személyiségünk és megjelenésünk határozza meg, de az énmárka fogalma ennél sokkal összetettebb. Meghatározza az, hogyan vagyunk jelen az online térben, hogyan kommunikálunk barátainkkal, vendégeinkkel, kollégáinkkal. Elég egy könnyelmű bejegyzés a közösségi média valamelyik oldalán, egy kép, ami az előnytelen oldalunkat mutatja szakmai szempontból, és máris ügyfelet veszthetünk. „Szakemberként tisztában kell lennünk az énmárka-építés fontosságával és azzal, hogy ez a tevékenység milyen üzleti célt szolgál. Ismernünk kell, valamint aktívan alkalmaznunk az eszközöket, fejleszteni önismeretünket, és konkrét stratégiával kell rendelkeznünk ezen a területen” – mondta Ladányi Zoltán, az IWI fitnesz szakmai vezetője.
Az alábbiakban Csillag Zoltán, business coach és énmárka-szakértő tippjeit találhatja arra vonatkozóan, hogyan építsük saját énmárkánkat:
Határozzuk meg a konkrét célunkat!
Mi az, amit el szeretnénk érni ebben a szakmában? A cél meghatározása segít abban, hogy tudjuk, mik a következő lépések énmárkánk kiépítésében. Ha tudjuk a célt, az oda vezető út megtalálása is könnyebb lesz.
Ismerjük meg a lehetséges vendégkörünket!
Próbáljunk meg az ügyfél fejével gondolkodni, vegyük figyelembe az aktuális trendeket, és máris látni fogjuk, milyen irányba kell továbbmennünk.
Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, ki a konkurencia. Vizsgáljuk meg, mit kínálnak ők, milyen képzettséggel, tapasztalattal rendelkeznek, miben jobbak nálunk, és mi miben vagy jobbak náluk? Mindenképpen ez utóbbit hangsúlyozzuk.
Használjuk a közösségi média erejét!
Blogoljunk, használjuk a közösségi oldalakat és a videómegosztókat! Közben arra figyeljünk, hogy mindig legyen időnk minőségi tartalmat adni ezeken a csatornákon. Ha ez nehezen megy, válasszunk ki egyet vagy kettőt, és használjuk csak azokat. A mennyiség soha ne menjen a minőség rovására. (Itt bemutatunk öt trendet, amelyet követnie kell a sikeres online jelenléthez!)
Alakítsuk ki a saját történetünket!
Gondoljuk végig, miért léptünk erre az útra, melyek voltak a mérföldkövek, és kik segítettek benne. Ha ezt fel tudjuk építeni, hitelesebbek leszünk az ügyfeleink szemében.