1. Hány éves vagyok, honnan érkeztem
Az üzleti rendezvények, tréningek, konferenciák nem olyanok, mint egy tévés vetélkedő. Nem az a legfontosabb infó, hogy hány évesek vagyunk. Sőt! Az emberek akaratlanul is megítélnek a korunk alapján. Ha nem áruljuk el, eggyel kevesebb előítéletet piszkálunk meg.
Kit izgat, hogy hol lakunk? Ha helyhez kötött a szolgáltatásunk, később még lehet érdekes, hogy hol lehet velünk találkozni mondjuk egy konzultáció erejéig, de ez semmiképpen sem az első bemutatkozó mondat része.
A bemutatkozásból felejtsük ki a korunkat és a lakhelyünket.
2. Én vagyok itt a leg…
Sokszor úgy ragasztunk negatív címkéket a saját szakmai személyes márkánkra, hogy nem is vagyunk ennek tudatában. Ha jól figyelünk, akkor észrevehetjük, hogy időről-időre emberek úgy mutatkoznak be egy-egy csoport előtt, hogy ilyesmiket mondanak:
„Úgy látom
- én vagyoki itt a legidősebb
- legfiatalabb
- legkopaszabb
- legkövérebb
- nekem van a legkevesebb tapasztalatom.“
A bemutatkozásunkból felejtsük ki azt a részt, ami valami negatívumot társít a nevünkhöz.
3. Végzettségeink felsorolása
A bemutatkozásunk nem önéletrajz. Nem kell felsorolnunk a szakmai hátterünket, a diplomáinkat még akkor sem, ha fontosnak tartjuk elmondani, hogy “Eredetileg pszichológusként végeztem, de most marketingesként dolgozom”.
Akár mentegetőzésként, akár magyarázatként használjuk a végzettségeinket, nincs rájuk szükség az első bemutatkozás során. Feltehetjük őket a honlapunkra, elmondhatjuk az ismeretség egy későbbi szakaszában, de ne az első alkalommal.
A bemutatkozásból felejtsük ki az iskolák és végzettségek felsorolását.
Szuperszónikus személyes márkát kívánok!
Nagy Krisztina Kriszta, a szakmai személyes márka Vérnyula Pályamarketing - Személyes márka online tréning