A Telekom megbízásából a BellResearch által végzett reprezentatív kutatás arra is rámutat, hogy a professzionális infokommunikációs szolgáltatások helyett a cégek az informatikai problémákat házi megoldásokkal, a témában valamennyire jártas ismerőseik bevonásával próbálják meg kezelni. A felmérés szerint az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb kkv cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs. Nem utasítják el a felhő alapú digitális szolgáltatásokat, de még kevesen fizetnek ezekért. A megkérdezettek fele hajlik arra, hogy az összes számukra szükséges informatikai, távközlési szolgáltatást ugyanattól a szolgáltatótól vegye igénybe.
Honlapot a számítógéppel rendelkező kisebb cégek 40 százaléka működtet, a nagyobb kkv-k-nál pedig 68 százalék az arány. Sok weblapot ugyanakkor kolléga vagy családtag hozott létre. A számítógéppel rendelkező vállalkozások harmadának van saját közösségi oldala.
Egy százalék
„A vállalkozások digitalizációja növeli a hatékonyságot, és valamelyest orvosolhatja a munkaerőhiányt is, ám sok cég vezetése a modern megoldásokkal ismeretek hiányában nem is számol” – közölte Lakatos Péter, a Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Annak ellenére, hogy a kisvállalkozások megfontolják az informatikai és telekommunikációs kiadásokat, tisztában vannak a fejlett IT-rendszerek előnyeivel: közel 50 százalékuk belátja, hogy a jó informatikai háttér segítséget jelenthet az új ügyfelek szerzésében, a technikai lépéstartásban és a költséghatékonyság növelésében éppúgy, mint a versenyképesség javításában, és már a magyar vállalkozások több mint 15 százaléka használ valamilyen modern, fizetős felhő alapú informatikai megoldást.