A magyarok jóval nyitottabbak a technológia újdonságokra, mint az európai átlag: 58 százalékuk nyilatkozta, hogy figyelemmel kíséri az új innovációkat, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronika eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával. A kinézett új készülékkel szemben mindemellett sokkal nagyobb elvárásaink is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja el az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyíti, egyszerűbbé teszi az életét, az átlagos európaiak csak 42 százalékának van ilyen elvárása. – derült ki a Samsung friss kutatásából.
A magyarok információéhsége a témában szintén jócskán meghaladja az európai átlagot: a megkérdezettek mindössze 2 százaléka érzi úgy, hogy leterhelik a folyamatos innovációkról szóló hírek, szemben az európaiak 13 százalékával.
A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka nyilatkozta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Előbbi adat összhangban van azzal is, hogy míg itthon a megkérdezettek alig 5 százaléka merte kijelenti, hogy a köztudatban forgó minden technológiai kifejezést érti, míg európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában. Arról viszont az európai átlaghoz nagyon hasonlóan gondolkozunk, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen. A magyarok 39 százaléka, ami két százalékkal magasabb, mint az európai átlag.
A Samsung kutatása kitért arra is, hogy a férfiak és nők, valamint a különböző korcsoportok mennyire érzik úgy, hogy a technológiai fejlődés elszaladt mellettük, vagy mennyire félnek attól, hogy nem tudják majd követni az újabb és újabb funkciók, kifejezések és eszközök rohamléptékű megjelenését és terjedését. Általánosan elfogadott nézet, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, jobban érdekli őket az elektronikai cikkek világa. Ezt a sztereotípiát a hazai válaszok is alátámasztják a 16 és 54 éves kor között. Ebben a korosztályban háromszor több nő válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést, mint férfi. 55 év felett azonban érdekes módon fordul a kocka, és – ha nem is ekkora arányban, de – több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be.
Innováció a vállalatok szemével
Az említett nagyfokú érdeklődés is jól mutatja, hogy a világ technológiai vállalataira milyen hatalmas nyomás nehezedik a tekintetben, hogy folyamatosan túl kell szárnyalniuk a saját és a konkurencia eredményeit. Ebben az iparágban a gyártók egyetlen pillanatra sem ülhetnek a babérjaikon, hiszen végtelen versenyben kell kielégíteniük vagy éppen előre megjósolniuk a felhasználók gyorsan változó igényeit.
A Samsung éppen ezért a kutatás és fejlesztés terén mind létszámban, mind erőforrásban a világ egyik legnagyobb kifejezetten erre specializálódott apparátusával rendelkezik. 2010 óta a vállalat 27 százalékkal növelte az ezen a területen dolgozók számát, így mára közel 70 ezer alkalmazott dolgozik a cég 34 K+F központjaiban világszerte. Ez létszám a cég alkalmazottainak 22 százalékát teszi ki. 2015-ben a Samsung költötte a legtöbbet K+F tevékenységre az IT szektorban (14,1 milliárd dollárt) , az összes iparágat nézve pedig az ugyancsak előkelő második helyet tudhatta magáénak. Ez napi szinten közel 40 millió dolláros fejlesztésre szánt összeget jelent. Ennek köszönhető, hogy a Samsung a világ vezető innovátoraként nemcsak követi, de sok esetben alakítja is a technológiai trendeket.