„A SEO-nak vége?” – ez az online marketing nagy kérdése, amire viszont minden cégvezető is felkapja a fejét, aki az elmúlt évtizedben komoly energiákat és pénzeket fektetett a keresőoptimalizálásba. A válasz azonban nem. Viszont átalakulóban van. Elsősorban a világ legnagyobb keresőóriása, a Google változtatott a rangsorolási feltételeken: titkosak a legkeresettebb címszavak, és most már a szegényes tartalom és a rossz design is „büntetőpontokat” ér a vállalkozásnak, amelynek weboldala így hátrébb sorolódik a találati listákon. Tehát, ha korábban elég volt a megfelelő címszavakat beírni az oldalba linkeket építeni és ügyelni, hogy a tartalom legalább releváns legyen, az most már a kevésnél is kevesebb. sőt a kereső most már kiszűri a szándékosan csak optimalizálásra törekedő oldalakat.
Azok a vállalkozások tehát, akik az új feltételek mellett is fent akarnak maradni a találati listák élén, jól teszik, ha megfogadják Jayson DeMers SEO szakértő, az AudienceBloom keresőoptimalizálással foglalkozó cég alapító-ügyvezetőjének tanácsait és ügyelnek arra az öt SEO trendre, amely meghatározó lesz 2014-ben.
1. A hatékony SEO immár három pilléren nyugszik
Amíg korábban a SEO elsősorban a linkekre és a releváns tartalomra alapozott, addig az „új SEO” immár harmadik pillérként a közösségi oldalakat is hasznosítja. A tartalomnak immár lézeres pontossággal kell fókuszálnia a célpontra és nem korlátozódhat profit-generáló akciókra. A közösségi oldalakon elért követők száma mutatja meg a keresők számára, hogy a felhasználók valóban el értékesnek találják az oldal tartalmát, míg a magas minőségű, lehetőleg szakmai oldalakra – vagy oldalakról mutató linkek pedig az oldalunk megbízhatóságát, „szavahihetőségét” erősítik. Mindehhez mindenekelőtt tartalmat kell előállítani. Olyan szöveges és képi elemeket a weboldalunkra, amelyekre alapozva követőket és link kapcsolatokat építhetünk.
A tavaly legtöbbet használt, leginkább hangoztatott szó a „content marketing”, azaz a tartalom marketing volt SEO körökben – és ez idén is így lesz. Mint azt a Piac & Profit is megírta korábban a cégeknek sikerjelentések és promóciós anyagok helyett arra kell törekedniük, hogy jó sztorit kerekítsenek termékeik köré. Idén várhatóan a tartalom marketing „felnő” azaz a korlátlan tartalomgyártás helyett a célcsoport igényeinek megfelelő, jobban célzott tartalom előállítása és az eredmények minél pontosabb követésére helyeződik át a hangsúly. Ehhez itt talál tanácsokat.
3. Mobilra optimalizálni most már kötelező
Az okos eszközök terjedésével immár nem választható opció a mobilra optimalizált weboldal, vagy a reszponzív design fejlesztése. A magyar internetezők többsége, a lakosság mintegy negyven százaléka immár rendelkezik okos eszközökkel és mind a webkereskedelmi trendekből, mind a látogatások számából kitűnik, hogy a keresések mintegy 20 százaléka immár ilyen eszközökről történik. A mobiloptimalizálás azonban már nem állhat meg a designnál, a tartalomra is ki kell terjednie, amelyet a mobileszközök felhasználóinak igényeihez kell igazítani. (Szakértőnk tanácsait a mobiloptimalizálásról itt olvashatja!)
Ma már az erős brand többet ér a SEO-ban, mint az oldalra mutató linkek száma – és ez a trend egyre erősödik. Ha ugyanis a márkánk több említést kap és mind több és több tartalom köthető hozzá, akkor a kereső feljebb fog sorolni minket. A brandépítés ezért kritikus lépés a keresőoptimalizálásban. (Itt megtudhatja, mi a hatékony márkaépítés kulcsa!)
5. A közösségi oldalakon folytatott kommunikációt integrálni kell a SEO stratégiába!
A keresők immár nem elégednek meg azzal, hogy minél több követőnk, vagy megosztásunk legyen a közösségi oldalakon. Ha cégének eddig nem volt a közösségi oldalakra kialakított stratégiája, akkor épp itt az ideje, hogy változtasson ezen! A közösségi oldalakon folytatott rendszeres kommunikációt, illetve a céges weboldalunkba beépített közösségi modulokon tapasztalható aktivitást ugyanis „jutalmazzák” a keresőmotorok.
Kövesse ezeket a trendeket ebben az esztendőben, ha javítani akarja weboldala találati rangját. Azonban ne feledje, hogy a pontosan fókuszált tartalom, a brand- és linképítés, vagy a közösségi oldalakon folytatott marketing csak egymásra épülve, egymást segítve működnek hatékonyan.