5 makacs SEO tévhit

Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mindig makacsul tartja magát néhány tévhit a keresőoptimalizálással kapcsolatban - Kép: SXC

1. tévhit: A keresőoptimalizálás ingyen van

Koránt sem az. Talán az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a keresőoptimalizálás nem kerül semmibe. A Google találati listáján való jó helyezés receptje a minőségi és bőséges tartalom, kellő szakértelem és némi idő. Az idő pénz, a tartalmak elkészítése is költség- és időigényes akárcsak a biztos szakértelem megszerzése, vagy egy szakértő megbízása – mondta Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója. (Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére!)

2. Egy hónap alatt meglesz

Nem lesz meg. Az egyre fokozódó online verseny miatt minden cégnek számolnia kell azzal, hogy konkurensei is élnek a SEO eszközeivel, ezért kevés az olyan terület ami „szabad” és ahol gyorsan lehet jó találati pozíciót elérni. Sőt, van ahol fizetett AdWords hirdetések nélkül szinte lehetetlen, mert a versenytársak hosszabb ideje, komoly tudással vannak jelen. (Nem árt tudni néhány alapfogalmat.)

3. Egy-két „tuti” trükkel gyorsan előre kerülünk

Nem megy. Sokan próbálnak túljárni a Google eszén, az úgynevezett Black Hat SEO-nak nevezett illegális módszerekkel. Ha ideig óráig sikerül is, előbb vagy utóbb a Google rájön, frissíti az algoritmusát és a felépített SEO-struktúra egyszerűen összeomlik, a weboldal ami egyik nap a találati lista első helyén volt, másnap már a negyvenedik. Nagyon nagy kár érheti a céget, ha ez azért történik, mert manipulál a keresőoptimalizálással, nem éri meg kockáztatni – figyelmeztet Gál Kristóf.

13 alaphiba a céges honlapon
A tartalom-előállítás – különösen, ha céges tartalomról vagy vállalati blogbejegyzésekről van szó – mindig roppant kényes feladat. Sok esetben még a profi marketingesek is olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek pusztító hatással lehetnek a vállalat hírnevére.
4. A keresőoptimalizálást csak egyszer kell megcsinálni

Tévedés. A Google jó helyezéseiért egyre élesebb verseny folyik. Napról napra egyre többen ismerik fel a keresőoptimalizálás jelentőségét és szeretnék az első oldalon tudni a honlapjukat. Ez viszont azt jelenti, hogy a legjobb kulcsszavakra egyre nagyobb lesz a verseny. Nem lehet hátradőlni, mert el lehet veszíteni a jó pozíciókat. Egy honlap keresőoptimalizása folyamatos feladat, nem elég egyszer megcsinálni. (A technológia fejlődésével lépést kell tartani, újra kell gondolni a keresőoptimalizálást.)

5. Ha hirdetek, akkor előrébb kerül a weboldalam is

Nem fog. Az igaz, hogy az AdWords hirdetések a természetes találatok előtt is szerepelhetnek a keresőoldal tetején lévő dobozban, azonban az, ha egy cég hirdet, nem befolyásolja közvetlenül a honlapjának helyezését a természetes találatok között. Ha van is összefüggés, az közvetetten annak köszönhető, hogy aki foglalkozik AdWordszel az általában nagyobb figyelmet fordít a honlapjára, és ez hatással lehet a keresőoptimalizálásra is. (Öt tipp az AdWords használatához!)

Öt trend, amit követnie kell a sikeres online jelenléthez
Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, de átalakulóban van. Ami eddig megfelelt, az már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.
Azonban azt tisztán kell látni, hogy egy-egy számunkra fontos kulcsszó esetén a hirdetők a konkurenseink lesznek. Ezért szinte minden helyzetben érdemes fizetett hirdetést használni, már csak azért is, mert az javarészt nem a SEO klikkeket kannibalizálja, hanem újakat szerez.

„Kezdőknek tilos a SEO!”

Az egyik leggyakoribb kérdés, amivel az online marketingeseket „nyaggatják” a cégek, hogy keresőoptimalizálásba (SEO) vagy a fizetett, úgynevezett PPC hirdetésbe fektessenek inkább. A válasz: kezdőknek tilos a SEO! „A keresőoptimalizálás időigényes és viszonylag magas kezdeti költséget igénylő feladat, ráadásul bizonytalan a kimenetele. Ezért az online marketinggel ismerkedő cégek számára rendszerint nem ez a legjobb megoldás.

Kezdetben az sem mindig világos, hogy mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni a honlapot. Ez már csak azért is kritikus, mert ha az elején rosszul döntünk, könnyen elveszhet a befektetett idő és pénz. Az AdWords e tekintetben rugalmasabb, több lehetőséget ad a kezdeti elképzelések tesztelésére, érdemes azzal kezdeni” – tanácsolja Gál Kristóf. Hozzátette: Azonban hosszú távon a legjobb eredményeket a keresőoptimalizálás és a Google AdWords együttes használatával érhetjük el, mert a két eszköz jól kiegészíti, sőt erősíti egymást.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak, vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület, ezért a leggyakrabban felmerülő kérdésekre most választ kaphat szakértőnktől.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo