Négyszázmilliárd forint ment el hamisítványokra az ünnepek alatt

Az ünnepi szezonban akár kétmilliárd dollárt is költhettek hamis termékekre a vásárlók az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Fraud Center becslése szerint. A szakértők szerint gazdasági motivációk magyarázzák a nagy volumenű értékesítést.

A gazdasági válság hatásai, valamint az Egyesült Államokat fenyegető gazdasági szakadék (fiscal cliff) miatt nagyszámú vásárló kényszerült spórolási lehetőséget keresni, hogy a karácsonyi és ünnepi kiadásokat a lehető legolcsóbban bonyolíthassa. A kedvezmények után kutató online vásárlók azonban nagy arányban estek áldozatul a csalóknak: a Consumer Fraud Center becslése szerint november és december folyamán mintegy 2 milliárd dollárt – azaz mintegy 400 milliárd forintot -  költhettek hamis termékekre az online vásárlók - közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.

A fogyasztóvédők szerint a hamisítók főleg ruhaneműket és ruházati kiegészítőket, gyógyszereket, játékokat, kozmetikumokat, kalóz CD-ket és DVD-ket, valamint videojátékokat értékesíthettek nagy számban a karácsonyt megelőző két hónapban.

A Consumer Fraud Centert idéző ILSTV.com portál kiemeli, a tavalyi év végén jelentősen, 16 százalékkal nőtt az online értékesítések teljes piaci értéke, a legális növekedési trendeket pedig az illegális szektor is követte. A hamisítók a tapasztalatok szerint gyorsan igazodtak az online piac igényeihez, és könnyen kihasználják a nagyobb digitális piacok, mint például az Amazon biztonsági réseit ahhoz, hogy termékeiket a hitelesség látszata mellett értékesíthessék.

A fogyasztóvédők más kalózkodás és hamisítás elleni szervezetekkel, így az International Anticounterfeiting Coalition szakértőivel együtt folyamatosan monitorozzák a hamisítvány értékesítési trendeket. A szakértők kalkulációi szerint a 2000-es évre becsült 1,85 százalékos piaci arányról a 2012-es évre 5 százalékra nőtt a hamisítványok értékesítésének globális piaci aránya, ami azt jelenti, hogy a hamisítási ipar immár mintegy 600 milliárd dolláros forgalmat generál.

Keményebben lépne fel a hamisítások ellen a márkaszövetség

Nyolc jó tanács internetes vásárláshoz
A G Data vírusirtógyártó friss felmérése szerint akár 2,5 millió magyar vásárolhat idén karácsonykor az interneten keresztül. Közöttük több mint félmillióan vannak azok, akik kipróbálhatnak új, még ismeretlen boltokat is. A cég arra figyelmeztet, hogy érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait. A felmérés eredményei szerint idén karácsonykor 720 ezer magyar internetező biztosan rendel majd ajándékot valamelyik webáruházból, de az online vásárlók száma akár a 2,5 milliót is meghaladhatja. Noha a legtöbben még mindig utánvéttel fogják kifizetni a megrendelt termékeket, már több mint hatszázezren vannak azok, akik a kártyás vásárlás mellett döntenek, ha ajándékot rendelnek.

A Magyar Márkaszövetség kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erőfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védő kereskedelmi szabályozást sürget, és folyamatos párbeszédet javasol a kormány számára. Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára a márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG cégek) képviselő érdekvédelmi szövetség csütörtökön, Budapesten tartott közgyűlésén a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bővüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvető élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebéből. A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentő hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A főtitkár véleménye szerint a szakma részéről működik az önszabályozás ezen a területen, ami elősegíti a felelős kommunikációt.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo