Mozi, színház? Már inkább okostelefonon

A számítógépen keresztüli internetes vásárlás mára elfogadottá vált, de a mobileszközükkel online vásárló okostelefon tulajdonosok száma is folyamatosan nő. Aki már próbálta, nagy valószínűséggel több területen is ezt a megoldást választja.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Marcetingfacts

A kulturális programok esetében pedig sokan már nemcsak a mozi-, de a koncert- és a színházjegyet is így szerzik be, akár az előadás előtti utolsó pillanatban – derül ki a Ma este Színház! és a Simple közös felméréséből.

A kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább e-mailezésre (93%) és közösségi aktivitásokra (88%) használják okostelefonjaikat, de a kulturális programok, a szabadidős tevékenységek felkutatása (84%), illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlás is egyre fontosabb igény. Minden második megkérdezett vásárolt már jegyet a mobileszközén, többségük rendszeresen választja ezt a megoldást és igényli, hogy telefonon keresztül vehesse meg és használhassa fel a jegyeket, nyomtatás nélkül.

Az okostelefonos jegyvásárlók kényelmesebbnek találják a mobilon kezdeményezett tranzakciókat a többi megoldásnál. Az online vásárlással szimpatizálók körében felülreprezentáltak a teljes munkaidőben dolgozók (30%), a középkorúak (34%), illetve a felsőfokú végzettségűek (32%) és a budapestiek (30%). A kutatás résztvevőinek nyitottságát jelzi, hogy több mint kétharmaduk egyre több új funkciót próbál ki készülékén, például a parkolási díj rendezését, az autópálya matrica vásárlást, vagy az ételrendelést.

„A kutatásból egyértelműen látjuk, hogy egyre többen bíznak az okostelefonos vásárlás biztonságában és kifejezetten keresik azokat a kényelmes megoldásokat, amelyekkel időt spórolhatnak, vagy esetleg jobb ajánlatokat is elérhetnek” – mondta Limbacher Tivadar, a last minute színházjegy vásárló oldal alapítója.

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jellemzően számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82% százaléka foglalt már szállást online, 70% rendelt ételt, 59% vett már repülőjegyet, 53% élelmiszert vagy ruhaneműt, 27% pedig mind a négy kategóriában folytatott már online vásárlást. Külön érdekesség, hogy a last minute színházjegyek különösen kedveltek az 50 év felettiek körében, többségük többször is élt már ezzel a lehetőséggel. Ők és a csoporton belül a nyugdíjasok azok, akik a legtöbbet járnak hasonló kulturális programokra.

A felmérés tehát jelzi, hogy mára egyre általánosabbá és elfogadottabbá válik az online vásárlás, másrészt a vásárlók egyre szélesebb körében már a mobil platformokat is használják erre a célra, illetve nyitottak az új, mobilos megoldásokra.

Szeretjük ingyen meggondolni magunkat
Elsősorban az online vásárlás kényelme miatt választják a magyarok a webshopokat, egyre többen és egyre gyakrabban. Hét százalékponttal nőtt a havi rendszerességgel online módon vásárlók aránya 2014 májusa óta, és az interneten alkalmanként vásárlók száma is emelkedett.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo