Még a mosdóból is vásárolnak az okostelefonosok

Meglepő eredményeket hozott egy online kérdőíves felmérés: a hazai okostelefon tulajdonosok 40,7 százaléka tévénézés közben, 27,4 százaléka pedig a mellékhelyiségben nyomkodja készülékét.

Akármilyen dolgukat végezzék, vásárolnak is közben a felhasználók – a megkérdezettek több mint negyede arról vallott, hogy választott már ki terméket az okostelefonján. Ennél is többen vannak azok, akik a vásárlás valamelyik fázisát telefonról bonyolították. A felmérés eredményéből kitűnik, hogy a férfiak valamivel jobban vonzódnak a telefonok csúcsmodelljeihez: 61,9 százalékuknak van ilyen készüléke, a nők esetében ez az arány 57,3 százalék. (Magyarországon egyébként az androidos mobilok a nyerők.)

Mindenhová követ minket – Kép: SXC

Az igazi meglepetés azonban nem az, hogy kik, hanem, hogy hol okostelefonoznak. A felhasználók közel fele munkavégzés közben, 45,4 százalékuk utcán pötyög, 27,4 százalékuk pedig a mosdóban üti el így az időt. Enyhe kritika a tévéműsorok felé, hogy 40,2 százalék a tévénézést dobja fel okostelefonozással. Mindössze remélni lehet, hogy az a 40,2 százalék, aki az autóban válaszra kattintott, utasként és nem vezetőként ült a kocsiban.

A Vatera felmérése szerint az okostelefonok olyannyira társaink a mindennapokban, hogy tulajdonosaik negyede velük étkezik, minden harmadik pedig számítógépezés közben is a kezében tartja a készülékét. Így biztosan nem maradnak le egyetlen online aukcióról sem. Azt, hogy nő az online vásárlás iránti kedv, jól mutatja, hogy a válaszadók jelentős része már vett valamit telefonról. Negyedük a terméket választotta ki, minden tizedik pedig a fizetést is telefonról intézte. Elsősorban az elektronikai cikkek és a háztartási gépek népszerűek, ezeket választja minden harmadik mobilos vásárló, de jól fogynak „online” a ruhák és a játékok is.

„Azt, hogy mennyire fejlődik a mobilos vásárlás, mi is jól látjuk. Idén egyetlen hónapban – márciusban – egy felhasználó 750 ezer forintért vett meg egy Omega karórát a telefonjával ,és 380 ezer 100 forintért kelt el egy Bethlen Gábor aranyforint – mondta Lunczner Ádám, a Veterát is üzemeltető Allegroup marketingvezetője. – Mindent megteszünk, hogy a jövőben könnyen menjen a vásárlás, hamarosan elkészül az online piactér 3.0-ás, okostelefonokra szabott applikációja.”

Három év múlva minden második embernek lesz okostelefonja
A várakozások szerint három éven belül a Föld minden második lakosának lesz okostelefonja. (Már ma is rekordokat dönt az értékesítés.) A cégvezetők többsége már ma is rendelkezik ilyennel, igaz, sokan inkább szórakozásra használják. Még. A mobil internet egyre általánosabbá és megbízhatóbbá válásával, valamint a gazdasági helyzet által kikényszerített hatékonyságnövekedés miatt a mobiltelefon az üzleti életben is mind nagyobb szerephez jut. Az Accenture 2012. eleji felmérése azt mutatta, hogy az informatikai szakemberek több mint kétharmada (67 százalék) szerint a mobilitás legalább akkora vagy még nagyobb hatással lesz a vállalatok működésére, mint az internet a 90-es években. A válaszadók hasonló arányban (69 százalék) tervezik, hogy TI-költségvetésük több mint 20 százalékát mobilitással összefüggő projektekben használják fel.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo