A legtöbb magyar cég még mindig nem, vagy csak laikusként használja a magyar hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwords hirdetéseket. Az eredményes Adwords hirdetések nem képezik elengedhetetlen részét a boldog és kiegyensúlyozott életnek, de az biztos, hogy egy vállalkozás életére nézve igen jelentős hatása lehet, ha hatékonyan használja a Google rendszerét. Titkosak a legkeresettebb címszavak, és most már a szegényes tartalom (pedig éppen a jó tartalom a céges honlapok mumusa) és a rossz design is „büntetőpontokat” ér a vállalkozásnak, amelynek weboldala így hátrébb sorolódik a találati listákon.
Tehát, ha korábban elég volt a megfelelő címszavakat beírni az oldalba linkeket építeni és ügyelni, hogy a tartalom legalább releváns legyen, az most már a kevésnél is kevesebb. sőt a kereső most már kiszűri a szándékosan csak optimalizálásra törekedő oldalakat. Ugyanakkor a Google most már könyörtelenül megbünteti azokat a vállalkozásokat, amelyek túl sok vagy eltérő nyelvű linket használnak, de az is elég a bírsághoz, ha a linkek száma túl gyors ütemben növekszik. Az alábbiakban, Verdes János honlapszakértő közreműködésével összegyűjtöttük azokat a lehetőségeket, amiket érdemes kihagyni.
(Vannak makacs seo tévhitek, amelyeken jobb mielőbb túllépni. Segítünk!)
1. Fizetett linkek magas PageRank oldalakról
A fizetett linkeket sok esetben meg lehet úszni. A 6-os vagy még magasabb PageRank értékű oldalakon elhelyezett fizetett linket a Google nagyon könnyen kiszúrja..
A visszamutató linknek, vagy reciprok linknek nevezzük azt, amikor két honlap kölcsönösen egymásra hivatkozik. Az „A” honlap egy linket helyez el, ami a „B” honlapra mutat. Cserébe a „B” honlap is elhelyez egy linket, ami a „A” honlapra mutat. A kör bezárul.
3. Rejtett linkek
Az ingyenes honlapkészítő programok (Joomla, WordPress) sablon készítők előszeretettel rejtik el a saját honlapjukra hivatkozó linket. Sőt, számtalan honlap sablon kizárólag azzal a céllal készült el, hogy rejtett linkek ezreit szerezze meg.
4. Azonos szövegű linkek, eltérő nyelvű linkek
A mesterséges link profilként diszkriminálja a Google az oldalát, ha mindig, vagy majdnem mindig ugyanaz a link felirata. A Google fejlesztői nagy erőfeszítéseket tesznek azért, hogy egységes nyelvet alkossanak meg. Ez a rendszer könnyen kiszúrja, ha egy magyar nyelvű oldalra angol nyelvű oldalról érkezik link hivatkozás. Még akkor is, ha a link szövege magyar. Magyar oldalakat csak magyar oldalakról, magyar szöveggel szabad linkelni.
5. Túl gyors ütemű növekedés
Nem mindig jó, ha sok linket szerez. Még akkor is büntetést lehet kapni, ha a jó minőségű linkek száma túl nagy ütemben növekedik. A Google ellenőrzi a linkek számának gyarapodását. Ha jelentősen több linket kap az átlagos növekedési tendenciánál, büntetést kockáztat.
6. Törött linkek
Törött linknek nevezzük azokat a hivatkozásokat, amelyek kattintás után már nem élő weblapra visznek minket. A böngésző 404-es Not Found, vagyis nem található hibaüzenetet ad. Ne csodálkozzon, hogy süllyed a Google listáján, ha egy vagy két törött link van az oldalán.