A legtöbben a személyes adatokkal való visszaélés miatt aggódnak az interneten, amit az internetes fizetések biztonsága felőli aggodalom követ. Az európai internetezők közel 90 százaléka, ha lehet, elkerüli, hogy személyes információt adjon meg magáról a neten, 85 százalék szerint pedig egyre nő annak az esélye, hogy kiberbűnözés áldozatává válunk. Mindezek ellenére az internetezők háromnegyede úgy érzi, meg tudja magát védeni a veszélyektől.
Az Eurobarométer felmérés magyarországi eredményei
A felmérés szerint az európaiak közel kétharmada, a magyarok fele használja mindennap az internetet. Sokkal többen vannak ugyanakkor hazánkban azok, akik sosem interneteznek, 28% áll szemben az európai 18 százalékkal. E-mailezésre az internetezők 80% fölötti arányban használják a világhálót EU-s átlagban és Magyarországon egyaránt. Hírek olvasására és közösségi oldalak látogatására a magyarok kicsit lelkesebben használják a netet az európai átlagnál, de szembetűnően kevésbé veszünk igénybe netbankot (29% az EU átlagával, 54%-kal szemben), és kevesebbet is vásárolunk a neten (32% az uniós 57%-kal szemben). Az online tévézők aránya itthon nagyon alacsony, 8%, míg uniós átlagban 22%.
A netbankolással, online vásárlással összefüggő ellenérzések okai közt a magyarok érdekes módon a legnagyobb arányban azt hozták fel, hogy jobban szeretik személyesen intézni ezeket az ügyeket, a konkrét aggodalmak csak ez után következtek a sorban. Az európaiak és a magyarok java egyaránt vírusirtó telepítésével igyekszik kiküszöbölni a veszélyeket, ezt az idegenektől kapott levelek érintetlenül hagyása, törlése, és a kizárólag saját számítógépen netezés követi a magyaroknál. Uniós átlagban a személyazonosság-lopás, a kártevő vírusok települése és a bankkártyás csalás miatt aggódnak legtöbben. A magyarokat legjobban a kártevők aggasztják, a személyazonosság-lopás és a kártyás csalás csak ez után következik.
A jelszóváltoztatások gyakoriságára is rákérdezett a felmérés: az elmúlt egy évben a legtöbben e-mail fiókjuk belépési jelszavát változtatták meg, ezt a közösségi oldalak és a netbank követi átlagban és hazánkban egyaránt.