Internethasználat cikkek
Kevés magyar figyel erre, pedig rengeteg pénzt lehet vele megspórolni
Tízezreket lehetne spórolni a mobilhasználat ellenőrzésével, mégis a magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel a mobilhasználatát - derült ki a magyar BillKiller startup friss, reprezentatív kutatásából.
A magyar gyerekek negyedét éri online zaklatás
Megdöbbentő adatokra derült fény a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság reprezentatív kutatásából. A magyar gyerekek – különösen a lányok – negyedét éri online zaklatás. Ennek fényében elgondolkodtató, hogy a szülők egy jelentős részét különösebben nem izgatja, mibe fut a gyerek a neten.
Indul az első nincsnet-felmérés
Közösségi alapú országos felmérés indul Magyarország internetes fehér foltjainak meghatározására a felhasználók visszajelzései alapján. A cél azoknak a területeknek a megtalálása, ahol nem érhető el megfelelő színvonalon sem a vezetékes, sem a mobilnet-szolgáltatás.
Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban
A fejlett országok netező polgárai körében is nagy az aránya azoknak, akik nem használják a közösségi médiát. A törzsközönség a jól kereső fiatalok. A magyar lakosság 33%-a az internethez sem fér hozzá, de állítólag ez már jövőre másképp lesz.
Még mindig offline a világ fele
Az infokommunikációs szolgáltatások ma már nem számítanak luxusnak. Mégis, még napjainkban is a világon megközelítőleg 3,9 milliárd ember nem jut hozzá az internethez – írja a Nemzetközi Távközlési Unió (ITU) éves jelentésében. Pedig a szolgáltatások ára folyamatosan csökken.
Már nálunk sem városi luxus az internet
A kistelepüléseken élők is egyre többet lógnak a világhálón, már nemcsak a nagyvárosi magyarok gondolják úgy, hogy az internet nélkül megállna az élet. A legtöbbet a Facebook-on lógunk, de egyre jobban érdeklődünk a nagyvilág iránt is.
A magyarok harmada sosem internetezik
A lakosság egyharmada sosem internetezik, és csak a magyarok fele használja a világhálót napi rendszerességgel. Az Eurobarométer felmérése szerint nem csak a lehetőségeket, hanem a veszélyeket is látjuk az online világban.
Mitől leszünk biztonságban?
A Biztonságosabb Internet Napján elsősorban a fiatalok figyelmét kívánják felhívni a veszélyekre – pedig úgy tűnik, a kkv-knál sem árt tudatosítani: a megelőzés mindig hatékonyabb, mint a kármentés.
Na ezért kell mobilra optimalizált weboldalt készíteni!
Minden harmadik mobilnet-felhasználó 20–29 éves, de az idősebbek olvasgatnak így a leghosszabban – ez derül ki a Gemius friss kutatásából.
Profiknak profi kell WiFiből is
Egy nagy ügyfélforgalmat bonyolító helyiségben - legyen az üzlet, hotel, iroda vagy bevásárlóközpont, általában még a padló is speciális anyagból készül, hogy bírja a terhelést. Miért gondoljuk, hogy WLAN hálózatból az otthoni használatra tervezett is megteszi?
Megéri, ha netezhet a dolgozó?
Ma a legtöbb munkakörben már evidensen szükség van internet használatra. Elképzelhető viszont, hogy ott is jobban megéri belefoglalni ezt a munkaköri leírásba, ahol nem lenne muszáj.
Facebook az irodai gépen? Nem alapjog!
Manapság már kevés olyan munkakör létezik, amihez nincs szükség internetre. Ahol van, ott ezt az eszközökkel együtt a munkáltatónak kell biztosítania. Hogy mire és hogyan használható a rendszer, azt érdemes szigorúan szabályozni.
Netadó: akkor számoljunk
A kormány elképzelései szerint mintegy 20-28 milliárd forintos bevételre számít az internetadóból, de még a módosításban foglalt plafonnal is ennek akár a többszörösére is rúghat a sarcból származó bevétel. Emiatt a duplájára is nőhet az internet előfizetések ára.
Csúnyán lemaradtunk mobilinternetben
Magyarországon csupán 27,7 százalék a vezeték nélküli szélessávú internet penetrációja, míg az OECD országainak átlaga már elérte a 72,4 százalékot. Még Szlovákiában is kétszer ennyien használják. Elsősorban az árak gátolják a növekedést.
A csomagot szeretik, a felhőben nem bíznak a magyar cégek
Egyre terjed a csomagos megrendelés az üzleti felhasználóknál a távközlési piacon, mivel a kkv-k is felzárkóztak tavaly a nagyobb cégek mögé a megrendelésekben. Ugyanakkor a felhő alapú szolgáltatásokat még nem használják a magyar cégek.