Kevés magyar figyel erre, pedig rengeteg pénzt lehet vele megspórolni

Tízezreket lehetne spórolni a mobilhasználat ellenőrzésével, mégis a magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel a mobilhasználatát - derült ki a magyar BillKiller startup friss, reprezentatív kutatásából.

Minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik a mobilhasználatával, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült - derült ki a mobilcsomagok összehasonlításával foglalkozó startup kutatásából. A magyarok mobilhasználati tudatosságát vizsgáló kutatás arra is rávilágított: a felhasználók 25 százaléka nem is tudja, hogy hol találja meg a kimenő és bejövő hívásokkal, az SMS-ekkel és az internethasználattal kapcsolatos adatokat a telefonjában. Kis tudatossággal bárki jelentős összeget spórolhat meg. Az első 1 823 BillKiller ügyfélnek átlagosan évi 55 036 forint megtakarítást kalkulált az applikáció.

depositphotos.com

A magyarok 19 százaléka azt mondta, hogy a számlán szereplő összegtől függetlenül egyáltalán nem foglalkozik a mobilhasználattal, a fennmaradó 28 százalék számára pedig a korlátlan mobilhasználat miatt ez nem releváns. Ennek ismeretében kevésbé meglepő, hogy a felhasználók jelentős része rendszeresen túl is lépi havi költségkereteit: 35 százalékuk legalább alkalmanként többet fizet a mobilhasználatáért havi csomagdíjánál, ebből pedig négy százalék vallotta azt, hogy ez rendszeresen, minden hónapban problémát jelent.

Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa a közleményben elmondta: a fogyasztói tudatosság kérdését érdemes a telekommunikációs szektorra jellemző árképzési és értékesítési gyakorlatokkal együtt vizsgálni; erősen kérdéses például, hogy a fogyasztók össze tudják-e hasonlítani a szolgáltatók ajánlatait, illetve egyszerűen elérhető-e számukra minden szükséges információ a tudatos fogyasztói döntéshez. Ebben szeretne támogatást nyújtani a BillKiller alkalmazása, amely az első tizenötezer felhasználó számára ingyenes.

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából, júliusban. Az 1018 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar lakosságra reprezentatív nem és kor szerint.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo