Burton G. Malkiel könyvében - a Bolyongás a Wall Streeten címűben - legalább annyira meg tudta lepni az olvasót, mint legújabban Chris Anderson, akinek Long tail - Hosszú farok - című műve szintén a gazdaság iránt érdeklődőknek kínál új ismereteket. A legalább egy évtizede magyarul kiadott Burton G. Malkiel könyvben olvasható a Még egy csokorra való önzsebürítő technikai teoréma alcím alatt hosszú fejtegetés és bizonyítás olvasható a piaci bessz és a szoknyahossz összefüggéséről. Ezt az elméletet Ira Cobleigh vetette papírra a megfigyelések összegzése alapján, jelezve, hogy a 19. század végén és a 20. század elején a részvénypiac eléggé lanyha volt, s ennek megfelelően a szoknyaszegély is a földet söpörte. Ám jöttek a huszas évek, radikálisan rövidült a szoknya, és soha nem látott mértékben élénkült meg a tőzsde - ezt követte a 30-as évek hosszú szoknyája és a világválság.
A minap ugyancsak csalóka címet viselő szakirodalommal gazdagodhatott a magyar olvasó, a Hosszú farok azonban szakirodalom és nem az orvosegyetemen, hanem a közgázon szerepeltetik maholnap az ajánlott szakirodalom listáján. Ezt a művet a minap mutatta be a HVG Kiadó. Chris Anderson - olvasható az ajánlásban - rámutat, hogy a kereskedelem és a kultúra jövője nem a sikertermékekben, a hagyományos keresleti görbe nagy forgalmú csúcsán, hanem ugyanazon görbe rendkívül hosszan elnyúló - korábban alábecsült - hosszú farkán lévő területén keresendő. A Hosszú farok a bőség gazdaságtanáról, egy teljesen új üzleti modellről szól, amelynek hatalmát csak most kezdjük megtapasztalni, amikor a végtelen választék fényében végre szembetűnővé válik, mit is akarnak a fogyasztók, és miként szeretnének hozzájutni. A zeneipart kiforgatta a sarkaiból az iTunes és a Rhapsody; hamarosan az összes többi ágazatban is hasonló átalakulások várhatóak.Chris Anderson, a Wired magazin főszerkesztőjének - első ízben cikk formájában -publikált írása a "hosszú farok" jelenségről napjaink legnagyobb hatást gyakorló üzleti tanulmányává vált. Könyvében ezúttal feltárja, hogyan jutottunk el idáig, és milyen szédületes lehetőségek kínálkoznak az új alkotók, az új aggregátorok és az új ízlésformálók számára egyaránt. Számba veszi többek között a hírnév gazdaságát, a digitális készletet, a Wal-Mart hatást, a felhasználói közreműködésben rejlő lehetőségeket, és a kultúra felbomlását sok párhuzamos szálra. Bemutatja, miként érvényesül a hosszú farok gazdaságtana a játékpiactól a reklámozáson át egészen a konyhai kisgépekig. Felfedi a kilenc aranyszabályt, amelyek segítségével sikert arathatunk a görbe elnyúló farkának területét érintő piacokon. Végül bepillantást nyújt a jövőbe, amely máris jelen van.