Nyáron könnyebben nyúlunk a bankkártyánk után

Közel másfélszer annyi kártyás műveletet hajtanak végre a nyári hónapokban a fogyasztók, mint az év többi részében. Az utazási irodákban, autókölcsönzőkben és a légitársaságoknál mintegy 40 százalékkal nő a forgalom az átlaghoz képest ebben az időszakban.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jóval aktívabban használják bankkártyáikat nyáron a fogyasztók – derül ki a CIB Bank összesítéséből. A bank saját adatai alapján a kártyabirtokosok közel másfélszer annyi tranzakciót hajtanak végre júniustól augusztusig, mint a megelőző hónapokban. Különösen figyelemre méltó a kártyás tranzakciók számának megugrása a kimondottan nyaraláshoz köthető vásárlásokban: 2016 nyarán az autókölcsönzőknél, légitársaságoknál és az utazási irodákban közel 40 százalékkal többször használták bankkártyáikat a fogyasztók, mint az év más hónapjaiban.

Nyáron a költések hozzávetőlegesen 90 százaléka Magyarországon történik, nagyjából tizede külföldön. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyar lakosság tavaly 37,5 milliószor használta vásárlásra, és 1,4 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját külföldön. Ezen időszak alatt vásárlásra 464 milliárd forintot költöttek, és 80 milliárd forint készpénzt vettek fel.

Kép: Pixabay

Ezen belül a harmadik negyedévben – ahova a nyári hónapok nagy része is esik – 10,1 milliószor használták vásárlásra a bankkártyáikat, amelyekkel 127 milliárd forintot költöttek el. A külföldi készpénz-felvételek száma és értéke is ebben a negyedévben a legmagasabb: 443 ezer alkalommal összesen 23,7 milliárd forintnak megfelelő összeget vettünk fel külhoni ATM-ből. A külföldi kártyahasználatnál nyáron a CIB tapasztalatai szerint Nagy-Britannia a leggyakoribb helyszín, majd Luxemburg, az Egyesült Államok és Horvátország következik a sorban.

A jegybank statisztikái szerint 2016-ban a magyar lakosság belföldön 495 milliószor használta vásárlásra és 105 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját. A vásárlások értéke ezen időszakban 3515, a készpénz-felvételeké pedig 6802 milliárd forint volt. A harmadik negyedévben a vásárlási tranzakciók száma és értéke is a második legmagasabb volt 2016-ban: 128,5 milliószor vásároltunk bankkártyával, összesen 894 milliárd forint értékben. A július–augusztus–szeptemberi időszakban megugrott a készpénz-felvételek száma is, 26 millió alkalommal összesen 1747 milliárd forintot vettünk fel ATM-ből.

Paypassban már jók vagyunk: a kártyás vásárlások közel kétharmada érintéses
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés, a vásárlások 63 százaléka történt így, ami értékben a teljes forgalom közel felét jelentette.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo