Nyáron könnyebben nyúlunk a bankkártyánk után

Közel másfélszer annyi kártyás műveletet hajtanak végre a nyári hónapokban a fogyasztók, mint az év többi részében. Az utazási irodákban, autókölcsönzőkben és a légitársaságoknál mintegy 40 százalékkal nő a forgalom az átlaghoz képest ebben az időszakban.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Jóval aktívabban használják bankkártyáikat nyáron a fogyasztók – derül ki a CIB Bank összesítéséből. A bank saját adatai alapján a kártyabirtokosok közel másfélszer annyi tranzakciót hajtanak végre júniustól augusztusig, mint a megelőző hónapokban. Különösen figyelemre méltó a kártyás tranzakciók számának megugrása a kimondottan nyaraláshoz köthető vásárlásokban: 2016 nyarán az autókölcsönzőknél, légitársaságoknál és az utazási irodákban közel 40 százalékkal többször használták bankkártyáikat a fogyasztók, mint az év más hónapjaiban.

Nyáron a költések hozzávetőlegesen 90 százaléka Magyarországon történik, nagyjából tizede külföldön. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyar lakosság tavaly 37,5 milliószor használta vásárlásra, és 1,4 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját külföldön. Ezen időszak alatt vásárlásra 464 milliárd forintot költöttek, és 80 milliárd forint készpénzt vettek fel.

Kép: Pixabay

Ezen belül a harmadik negyedévben – ahova a nyári hónapok nagy része is esik – 10,1 milliószor használták vásárlásra a bankkártyáikat, amelyekkel 127 milliárd forintot költöttek el. A külföldi készpénz-felvételek száma és értéke is ebben a negyedévben a legmagasabb: 443 ezer alkalommal összesen 23,7 milliárd forintnak megfelelő összeget vettünk fel külhoni ATM-ből. A külföldi kártyahasználatnál nyáron a CIB tapasztalatai szerint Nagy-Britannia a leggyakoribb helyszín, majd Luxemburg, az Egyesült Államok és Horvátország következik a sorban.

A jegybank statisztikái szerint 2016-ban a magyar lakosság belföldön 495 milliószor használta vásárlásra és 105 milliószor készpénz-felvételre a bankkártyáját. A vásárlások értéke ezen időszakban 3515, a készpénz-felvételeké pedig 6802 milliárd forint volt. A harmadik negyedévben a vásárlási tranzakciók száma és értéke is a második legmagasabb volt 2016-ban: 128,5 milliószor vásároltunk bankkártyával, összesen 894 milliárd forint értékben. A július–augusztus–szeptemberi időszakban megugrott a készpénz-felvételek száma is, 26 millió alkalommal összesen 1747 milliárd forintot vettünk fel ATM-ből.

Paypassban már jók vagyunk: a kártyás vásárlások közel kétharmada érintéses
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés, a vásárlások 63 százaléka történt így, ami értékben a teljes forgalom közel felét jelentette.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo