Egyre jobb az utazási kedv az EU-ban

Az Európai Unió tagországainak szálláshelyein töltött vendégéjszakák száma 2017-ben tovább nőtt, meghaladta a 3,2 milliárdot, ami 5,1 százalékos emelkedés 2016-hoz képest - közölte az Eurostat szerdán.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A másik tagországból érkező turistaforgalom 6,9 százalékkal nőtt, a belföldi turizmus pedig 3,5 százalékkal emelkedett.

Az unió statisztikai hivatalának szerdán közzétett adatai szerint az uniós szálláshelyek kihasználtsága 2009-óta, a pénzügyi válságot követően folyamatosan javul.

Kép: Pixabay

Az előzetes adatokat összesítő táblázat szerint - amely magában foglalja a szabadidős és az üzleti célú utazásokat, valamint a belföldi turizmust és a külföldi turisták látogatását is - a legtöbb, 471 millió vendégéjszakát Spanyolországban töltötték el, ami 3,6 százalékos emelkedés az előző évhez képest. Második helyen Franciaország áll, ahol 431 millió éjszakát töltöttek el a turisták tavaly, 6,6 százalékkal többet, mint 2016-ban, majd Németország következik, ahol 2,7 százalékkal mintegy 400 millióra emelkedett a vendégéjszakák száma. Hozzátették, a külföldi turisták elszállásolása terén is Spanyolország vezet, ahol 19 százalékos emelkedést, mintegy 307 millió vendégéjszakát regisztráltak a szálláshelyek.

A beszámoló szerint az összes eltöltött vendégéjszaka száma alapján a legnagyobb mértékű, 12 százalékos növekedést Litvániában rögzítették. Szlovéniában 11,3, Horvátországban 10,6, Portugáliában 8, Csehországban 7,7, Cipruson pedig 7,7 százalékos növekedést jegyeztek fel.

Az unió tagországai közül egyedül Luxemburgban csökkentek a vendégéjszakák mutatói, a nagyhercegségben az előző évhez képest tavaly egy százalékkal kevesebbet, mintegy 28 ezer vendégéjszakát töltöttek el - közölte az uniós statisztikai hivatal.

Budapest vonzóbb, mint valaha
A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további jelentős javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett novemberi adatai. 2017 novemberéig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben. Az év tizenegyedik hónapjában 6,5 százalékkal nőtt a vendégforgalom az előző év azonos időszakához képest, a kereskedelmi szálláshelyek pedig közel 15 százalékkal magasabb szállásdíjbevételt realizálhattak. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a kiváló eredményekhez hozzájárul, hogy Magyarország biztonságos ország, emiatt is rendkívül népszerű úti cél. Az elmúlt évek jelentős állami és önkormányzati beruházásainak köszönhetően Magyarország és Budapest vonzóbb, mint valaha.
 

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo