Pandémia cikkek
Az elszabadult beszerzési árak miatt nem fizet osztalékot a legendás magyar járműgyártó
A Rába Nyrt. nem fizet osztalékot, eredménytartalékba helyezték a cég 2021-ben elért eredményét - közölte a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
Stabilizálnánk vállalkozásunkat a korona idején? Mutatjuk, mikre érdemes figyelni!
A pandémia gyökeresen megváltoztatta a mindennapjainkat, sokkal több időt töltöttünk otthonainkban, megváltoztak vásárlási szokásaink és csökkent a vásárlóerő. Sok vállalkozásnak pedig drasztikusan esett vissza a bevétele ebben az időszakban. Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy miként stabilizálható egy vállalkozás még a bizonytalan helyzetben is.
Óriásit hízott a szupergazdagok vagyona a járvány alatt
Kétszeresénél is nagyobbra növelte vagyonát a világ 10 leggazdagabb embere a pandémia kezdete óta.
Megvan, miért vásárolnak nehezen az emberek környezetbarát termékeket
Miközben az emberek többsége több környezetbarát termékeket vásárolna, de a pandémia következtében sokan árérzékenyebbé váltak, ezért a cégektől várják el, hogy tegyenek a fenntarthatóságért - derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását.
Új játékszabályok a vállalatoknál
„Megváltozott a világ” – halljuk és mondjuk sokszor, hiszen a jelenlegi pandémiás helyzet az emberek élete mellett a vállalatok napi működését is megváltoztatta. Soós Gáborral, az UniCredit Bank Vállalati és Befektetési Banki Divízió vezetőjével beszélgettünk a pandémia miatt megváltozott piaci környezetről, illetve a vállalatokat érő főbb kihívásokról.
A pandémia nyertesei - ezek az iparágak és termékek húztak hasznot a járványból
2020 világszerte olyan újfajta, korábban csak scifikben látott kihívásokat hozott, amelyekre kevesen számítottak. Számos vállalat működése került veszélybe, dolgozók milliói nem tudtak munkába állni, a külföldről beszerzett alapanyagok nem érkeztek meg, vagy csak többhónapos csúszással. Mindeközben Magyarországon a liszt értékesítési volumene 168 százalékkal nőtt márciusban, áprilisban pedig 200 online webshop nyílt naponta. Nem minden felfutás ilyen evidens azonban - a PwC Magyarország tanácsadói elemzést készítettek arról, hogy mely iparágak, termékek, illetve szolgáltatások kerültek ki nyertesen a több hónapig tartó járványügyi helyzetből. Vizsgálva azt is, hogy melyek azok a szokások, amelyek várhatóan hosszú távon is illeszkednek a pandémia utáni értékrendbe.
Ne legyen járványgóc: pandémiás modell a vállalatok újraindulásához
A májusban megjelent kormányrendeletek hatására újraindult az élet az irodákban, ügyfélszolgálatokon, üzemekben. Ez azonban számos új feladatot is jelent a cégeknek, annak érdekében, hogy alacsony szinten tartsák a fertőzöttség munkahelyi kialakulásának esélyét. Persze teljes bizonyossággal nem lehet elhárítani a veszélyt. Ezt a munkavédelmi törvény sem várja el tőlük, de azt igen, hogy minimalizálják a munkavállalók megbetegedésének kockázatát. Dr. Balázs Annával, a CMC Déli Klinika vezérigazgatójával beszélgettünk arról, hogy járványügyi szempontból hogyan indulhatnak újra a munkahelyek.
Ritkán látott ábrák a 100 napja hazánkban is tomboló koronavírus-járványról
Az első koronavírusos beteget március 4-én diagnosztizálták Magyarországon egy iráni diáknál. Azóta már 100 nap telt el.
Hogyan hat a koronavírus-járvány az e-kereskedelemre?
A pandémia nyomán hozott korlátozó intézkedések a gazdaság számos területét érintik hátrányosan. Az egyik kivétel az online értékesítés - de amíg egyes termékcsoportok e-kereskedelmi forgalma hatványozottan megugrott, másoké radikálisan visszaesett.