Megvan, miért vásárolnak nehezen az emberek környezetbarát termékeket

Miközben az emberek többsége több környezetbarát termékeket vásárolna, de a pandémia következtében sokan árérzékenyebbé váltak, ezért a cégektől várják el, hogy tegyenek a fenntarthatóságért - derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

depositphotos.com

A pandémia óta az emberek 64 százaléka előnyben részesíti a fenntartható termékeket vásárlásai során, de minden második válaszadó (53 százalék) jobban oda is figyel költéseire, mint a válság előtt. A megkérdezettek több mint fele (56 százalék) ezért csak olyankor dönt a környezetbarát megoldás mellett, ha azzal spórolhat is, például csökkenti az energiafogyasztást (85 százalék), újrahasznosítja a termékcsomagolást (83 százalék), vagy többször használható bevásárlótáskát választ (83 százalék).

„Az árérzékenység azt mutatja, hogy a fogyasztók döntő többsége a vállalatoktól várja, hogy élen járjanak a környezeti és társadalmi felelősségvállalás terén” – emelte ki Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A vevők ezen felül több átláthatóságot várnának a gyártóktól és forgalmazóktól, mivel közel kétharmaduknak (61 százalék) nincs elég információja ahhoz, hogy tudatosan hozzon döntést. A fenntartható termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban az emberekben ráadásul kialakult egy negatív percepció is, miszerint azok gyenge minőségűek (67 százalék) és drágák (66 százalék).
„A vállalatoknak segíteniük kell a fogyasztóknak összehangolni a szándékaikat a tetteikkel. Ennek érdekében meg kell változtatni a céges gondolkodást, és a fenntarthatóságot középpontba helyezve értéket teremteni. Érdemes új együttműködéseket kialakítani a beszállítókkal, a versenytársakkal és magukkal a vevőkkel is. Ehhez mindenképp átalakulásra van szükség, amire egy nemzetközi tanácsadócég fel tudja készíteni a cégeket” – hangsúlyozta Demeter Ákos.
A válaszadók negyede szerint a nagy multinacionális szervezeteknek mindemellett csökkenteniük kellene a működésük során keletkező hulladék mennyiségét (28 százalék) és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását (25 százalék).

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo