Megvan, miért vásárolnak nehezen az emberek környezetbarát termékeket

Miközben az emberek többsége több környezetbarát termékeket vásárolna, de a pandémia következtében sokan árérzékenyebbé váltak, ezért a cégektől várják el, hogy tegyenek a fenntarthatóságért - derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

depositphotos.com

A pandémia óta az emberek 64 százaléka előnyben részesíti a fenntartható termékeket vásárlásai során, de minden második válaszadó (53 százalék) jobban oda is figyel költéseire, mint a válság előtt. A megkérdezettek több mint fele (56 százalék) ezért csak olyankor dönt a környezetbarát megoldás mellett, ha azzal spórolhat is, például csökkenti az energiafogyasztást (85 százalék), újrahasznosítja a termékcsomagolást (83 százalék), vagy többször használható bevásárlótáskát választ (83 százalék).

„Az árérzékenység azt mutatja, hogy a fogyasztók döntő többsége a vállalatoktól várja, hogy élen járjanak a környezeti és társadalmi felelősségvállalás terén” – emelte ki Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A vevők ezen felül több átláthatóságot várnának a gyártóktól és forgalmazóktól, mivel közel kétharmaduknak (61 százalék) nincs elég információja ahhoz, hogy tudatosan hozzon döntést. A fenntartható termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban az emberekben ráadásul kialakult egy negatív percepció is, miszerint azok gyenge minőségűek (67 százalék) és drágák (66 százalék).
„A vállalatoknak segíteniük kell a fogyasztóknak összehangolni a szándékaikat a tetteikkel. Ennek érdekében meg kell változtatni a céges gondolkodást, és a fenntarthatóságot középpontba helyezve értéket teremteni. Érdemes új együttműködéseket kialakítani a beszállítókkal, a versenytársakkal és magukkal a vevőkkel is. Ehhez mindenképp átalakulásra van szükség, amire egy nemzetközi tanácsadócég fel tudja készíteni a cégeket” – hangsúlyozta Demeter Ákos.
A válaszadók negyede szerint a nagy multinacionális szervezeteknek mindemellett csökkenteniük kellene a működésük során keletkező hulladék mennyiségét (28 százalék) és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását (25 százalék).

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo