Új játékszabályok a vállalatoknál

„Megváltozott a világ” – halljuk és mondjuk sokszor, hiszen a jelenlegi pandémiás helyzet az emberek élete mellett a vállalatok napi működését is megváltoztatta. Soós Gáborral, az UniCredit Bank Vállalati és Befektetési Banki Divízió vezetőjével beszélgettünk a pandémia miatt megváltozott piaci környezetről, illetve a vállalatokat érő főbb kihívásokról.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Soós Gábor, UniCredit Bank Vállalati és Befektetési Banki Divízió vezető

Véleménye szerint a vállalatok milyen kihívásokkal szembesülnek a pandémiás helyzetben?

Amellett, hogy az ellátási láncokban korábban nem tapasztalt bizonytalansággal szembesültek a vállalatok, a termékeik és szolgáltatásaik iránti rövid távú kereslet is sokkszerű változásoknak van kitéve. Emellett a piacon megszokott fizetési határidők is jelentősen megváltoztak. Épp ezért a készlet-, vevő- és szállítóállományok korábban nem jellemző volatilitást mutatnak. Ebben a helyzetben megnőtt a forgóeszköz-finanszírozási menedzsment jelentősége.

Mit javasol az UniCredit a vállalatoknak?

Jelen helyzetben a vállalatoknak célszerű kiemelt hangsúlyt helyezniük a vevői és szállítói kockázatok feltárására és folyamatos nyomon követésére. Érdemes még rendszeresen likviditásterveket készíteni, a forgóeszköz-finanszírozási igényt pedig oly módon meghatározni, hogy az kellő tartalékot biztosítson a stabil működéshez váratlan események bekövetkezte esetén is. Meg kell találni továbbá a vállalat sajátosságaihoz és igényeihez legjobban illeszkedő forgóeszköz-finanszírozási formát. Ez számos esetben túlmutat a standard folyószámlahitel típusú termékek alkalmazásán és teljes körű forgóeszköz-optimalizálási megoldások kidolgozását teszi szükségessé.

Hogyan tud segíteni az UniCredit?

Az ügyféllel közösen egy, az adott vállalatra szabott finanszírozási konstrukciót alakítunk ki. Ehhez elsőként egy forgóeszköz-finanszírozási elemzést készítünk, amiből az ügyféllel közösen meg tudjuk határozni a finanszírozási irányokat. Ezt követően tudjuk kialakítani a partnerünk igényeinek megfelelő termékkombinációt a standard hitelek mellett a megrendelés-, vevő- és készletállomány alakulásához igazított testre szabott hitelekből, az MNB Növekedési Hitelprogram és az EXIM Kárenyhítő Hitelprogram keretében refinanszírozott hitelekből, illetve faktoring, követelésvásárlási, illetve supply chain finance termékekből.

Emellett partnerünkkel közösen megvizsgáljuk a kereskedelmi kockázatokat csökkentő lehetőségeket, például vevőbiztosítási és egyéb kereskedelemfinanszírozási megoldásokat. Határon átnyúló vevőkockázatok kezelésében pedig az UniCredit 13 országban jelen lévő hálózata mellett az FCI (Factors Chain International) tagságunknak köszönhetően összesen 90 országban megtalálható 362 partnerünk tapasztalatát és tudását tudjuk a partnereink szolgálatába állítani. Elkötelezettek vagyunk, hogy jelen kihívásokkal teli környezetben is az egyedi igényekhez illeszkedő teljes körű megoldásokkal támogassuk meglévő és leendő partnereinket.

(X)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo