Új játékszabályok a vállalatoknál

„Megváltozott a világ” – halljuk és mondjuk sokszor, hiszen a jelenlegi pandémiás helyzet az emberek élete mellett a vállalatok napi működését is megváltoztatta. Soós Gáborral, az UniCredit Bank Vállalati és Befektetési Banki Divízió vezetőjével beszélgettünk a pandémia miatt megváltozott piaci környezetről, illetve a vállalatokat érő főbb kihívásokról.

Soós Gábor, UniCredit Bank Vállalati és Befektetési Banki Divízió vezető

Véleménye szerint a vállalatok milyen kihívásokkal szembesülnek a pandémiás helyzetben?

Amellett, hogy az ellátási láncokban korábban nem tapasztalt bizonytalansággal szembesültek a vállalatok, a termékeik és szolgáltatásaik iránti rövid távú kereslet is sokkszerű változásoknak van kitéve. Emellett a piacon megszokott fizetési határidők is jelentősen megváltoztak. Épp ezért a készlet-, vevő- és szállítóállományok korábban nem jellemző volatilitást mutatnak. Ebben a helyzetben megnőtt a forgóeszköz-finanszírozási menedzsment jelentősége.

Mit javasol az UniCredit a vállalatoknak?

Jelen helyzetben a vállalatoknak célszerű kiemelt hangsúlyt helyezniük a vevői és szállítói kockázatok feltárására és folyamatos nyomon követésére. Érdemes még rendszeresen likviditásterveket készíteni, a forgóeszköz-finanszírozási igényt pedig oly módon meghatározni, hogy az kellő tartalékot biztosítson a stabil működéshez váratlan események bekövetkezte esetén is. Meg kell találni továbbá a vállalat sajátosságaihoz és igényeihez legjobban illeszkedő forgóeszköz-finanszírozási formát. Ez számos esetben túlmutat a standard folyószámlahitel típusú termékek alkalmazásán és teljes körű forgóeszköz-optimalizálási megoldások kidolgozását teszi szükségessé.

Hogyan tud segíteni az UniCredit?

Az ügyféllel közösen egy, az adott vállalatra szabott finanszírozási konstrukciót alakítunk ki. Ehhez elsőként egy forgóeszköz-finanszírozási elemzést készítünk, amiből az ügyféllel közösen meg tudjuk határozni a finanszírozási irányokat. Ezt követően tudjuk kialakítani a partnerünk igényeinek megfelelő termékkombinációt a standard hitelek mellett a megrendelés-, vevő- és készletállomány alakulásához igazított testre szabott hitelekből, az MNB Növekedési Hitelprogram és az EXIM Kárenyhítő Hitelprogram keretében refinanszírozott hitelekből, illetve faktoring, követelésvásárlási, illetve supply chain finance termékekből.

Emellett partnerünkkel közösen megvizsgáljuk a kereskedelmi kockázatokat csökkentő lehetőségeket, például vevőbiztosítási és egyéb kereskedelemfinanszírozási megoldásokat. Határon átnyúló vevőkockázatok kezelésében pedig az UniCredit 13 országban jelen lévő hálózata mellett az FCI (Factors Chain International) tagságunknak köszönhetően összesen 90 országban megtalálható 362 partnerünk tapasztalatát és tudását tudjuk a partnereink szolgálatába állítani. Elkötelezettek vagyunk, hogy jelen kihívásokkal teli környezetben is az egyedi igényekhez illeszkedő teljes körű megoldásokkal támogassuk meglévő és leendő partnereinket.

(X)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo