Stabilizálnánk vállalkozásunkat a korona idején? Mutatjuk, mikre érdemes figyelni!

A pandémia gyökeresen megváltoztatta a mindennapjainkat, sokkal több időt töltöttünk otthonainkban, megváltoztak vásárlási szokásaink és csökkent a vásárlóerő. Sok vállalkozásnak pedig drasztikusan esett vissza a bevétele ebben az időszakban. Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy miként stabilizálható egy vállalkozás még a bizonytalan helyzetben is.

Milyen gazdasági következményei vannak a pandémiának?

Számos kis- és középvállalkozás bezárni kényszerült vagy alig termelt profitot, sok helyen leépítésekkel vagy kényszerszabadsággal voltak kénytelenek reagálni az elmúlt két év történéseire. Az online vásárlásoknál is csökkent a kosárérték, kevesebb bevételt generálva ezzel a cégek számára.

De több vállalkozás gyorsan és innovatívan tudott fejlődni az újonnan kialakult helyzetben, például bekapcsolódtak az áruszállítás folyamatába, felmérték a megváltozott élethelyzetű vásárlók igényeit, vagy újrapozicionálták magukat és termékeiket a siker érdekében.

Alternative risk concept, plan and strategy in business, Risk To Make Buiness Growth Concept With Wooden Blocks, Images of hand of businesspeople placing and pulling wood block on the tower.

Mire figyeljünk, ha stabilizálni szeretnénk vállalkozásunkat a korona idején?

1. Egyeztessünk könyvelőnkkel, pénzügyi tanácsadónkkal!

Utánajárhatunk, hogy milyen igénybe vehető üzleti lehetőségek vannak, esetleg élhetünk-e a támogatással vagy gazdaságélénkítő kedvezményes kamatú hitellel. A könyvelő segíthet abban, hogy miként optimalizálható és miként maradhat stabil vállalkozásunk pénzügyi háttere, míg egy pénzügyi szakember tanácsot adhat, hogy mire számíthatunk a piacon az elkövetkezendő hónapokban.

2. Számoljunk előre mindennel - fillérre pontosan!

Ebben a helyzetben még fontosabbá vált a tudatos tervezés, ezért szánjunk több időt a pénzügyek megtervezésére és az okos, de hatékony költésre. Állítsunk fel hónapról-hónapra egy stratégiát, amely követésével nem érhetnek kellemetlen meglepetések. Ha van rá mód, próbáljunk tartalékot képezni, ami néhány hónapig fedezi a vállalkozás működését és a bérköltségeket, így nagyobb károk nélkül átvészelhetünk egy veszteséges időszakot.

3. Gondoskodjunk a zökkenőmentes áruszállításról!

A vírusidőszak igen népszerűvé tette a házhoz rendelést, hiszen a vásárlók többsége szabadideje nagy részét a négy fal között töltötte. Aki lépést akar tartani ezzel, annak az áruszállítás lehet a túlélés kulcsa. Persze nemcsak a házhozszállítás lehetősége fontos a vevőknek, hanem annak minősége és gyorsasága is, így érdemes megfontoltan logisztikai partnert választani.

4. Ismerjük meg célközönségünk új igényeit!

Ahogy a mindennapi élet átalakult körülöttünk, korábbi célközönségünknek is újabb igényei léphetnek fel, ezeket pedig az új értékesítési stratégia megalkotásához mindenképp ki kell ismerni. Ha nem látunk tisztán, akkor előfordulhat, hogy rossz helyeken, rossz paraméterekkel fogunk hirdetni, vagy nem megfelelő helyre tesszük a hangsúlyt a marketingstratégiában, ami sok pénzt vehet ki a zsebünkből.

5. Építsük ki online jelenlétünket!

Sokan ismerték fel, hogy milyen ereje van a cégeknek létrehozott közösségi média oldalaknak, illetve az innovatív, friss weboldalaknak. Ha eddig nem tettük meg, akkor érdemes honlapunkon ráncfelvarrást végezni, és aktívan jelen lenni a közösségi médiában, hogy stabil közönségünk legyen az online térben is, nemcsak az offline világban.

Hogyan állhat talpra minél hamarabb, ha már nagynak tűnik a baj?

Vannak olyan iparágak melyeket különösen rosszul érintett ez az időszak, például a turizmust és vendéglátást. Ha már nem látjuk az anyagi kiutat, akkor végső esetben érdemes cégfejlesztőhöz fordulni, aki meglátásaival segíthet a “túlélésben”. Ennek ellenére eljöhet az a pont, amikor inkább érdemesebb vállalkozásunkat elengedni és akár egy új területen, egy másik projektbe belevágni.

A vírusidőszak nagy változásokat hozott a vállalkozások életébe. Sokaknak bizonytalanok és kiszámíthatatlanok ezek a hónapok, de némi tudatossággal, a célközönség újbóli megismerésével, adott esetben a minőségi áruszállítás bevezetésével vagy a pénzügyi átcsoportosítással és tartalékképzéssel stabillá tehetjük a vállalkozást. Lépjünk időben a fejlődés útjára!

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo