Italos palack cikkek
Palackvisszaváltás: nemcsak boltok, más vállalkozások jelentkezését is várják
A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze.
Jövő héttől nincs kibúvó a kötelező visszaváltási rendszer alól
Július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül.
Lejár a türelmi idő, nem lesz kibúvó a visszaváltási díj alól
Visszaszámlálás a kötelező visszaváltási rendszer teljes élesedése előtt.
Kis boltok és éttermek is gyűjthetik a visszaváltható palackokat
Kis boltok és a horeca szektor szereplőinek jelentkezését várja a Mol MOHU a kézi visszaváltó rendszer kialakításához.
Új világ kezdődött az Aldinál
A lánc valamennyi áruházában üzembe álltak a visszaváltó automaták. A vásárlók már megtalálhatják a polcokon az első visszaváltási díjas termékeket.
Drágább termékek mellett lehúzzák a fogyasztókat az új visszaváltási rendszerrel?
Már a bevezetéstől számított néhány napon belül sok kérdés merült fel a fogyasztókban az új betétdíjas rendszerről.
Az ALDI összes boltjában startra készek az üvegvisszaváltó berendezések
Az ALDI minden üzleténél készen állnak az üvegvisszaváltó berendezések.
50 forint lesz a palackok visszaváltási díja
2024. januárjától kötelező lesz az új, megjelölt italcsomagolások visszaváltása az üzletekben – de hogyan is járjon el a vásárló.
A januártól induló kötelező palackvisszaváltás miatt emelkedhetnek az italárak
Kormányzati segítséget kérnek az italgyártók terheik csökkentése érdekében.
Óriási változás jön az italos palackoknál
A jövő év elejétől minden visszaváltási jelöléssel ellátott üveg, fém és műanyag palackos italtermék csomagolását vissza lehet majd vinni mintegy 2000 visszaváltási pontra.
20 döbbenetes adat a műanyagszemétről
Nem is gondolnánk milyen tragikus méreteket öltött a plasztikszennyezés. Az ezredforduló után pörgött fel irdatlan mértékben a műanyaggyártás, pedig legalább 400 évig nem bomlik le a természetben, ha eldobjuk. Márpedig eldobjuk: a műanyag 91 százalékát nem hasznosítjuk újra. Ma már az óceánok is tele vannak plasztikszeméttel.
Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt
A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.
Műanyagszemét: ezek a legismertebb márkák a tengerben
Műanyagszemetünk már több száz kilométerre a lakott területektől is megtalálható: ott van a bálnák gyomrában, sőt az Északi-sark jegében is találtak már plasztikot. A Greenpeace 239 tisztítóakcióban szedett össze hulladékot, ez alapján állapította meg, melyik a leggyakrabban előforduló brand az óceánokban.
Váratlan felfedezés: ha süti a nap, még a klímát is rombolja a szemét
Új üvegházgáz-forrással gyarapodik szennyezett környezetünk vagy inkább a róluk szóló köztudat. A Hawaii Egyetem kutatói bebizonyították, hogy az általunk eldobott, tengerekbe kerülő műanyagszemét a lebomlása során légszennyezést okoz.
Már jobb minőségű a bioplasztik, mint a műanyag
Olyan innovációs előrelépések történtek a bioplasztikiparban, hogy a természetes alapanyagú műanyagok némelyike ma már jobb minőségű, strapabíróbb és időtállóbb, mint a kőolaj-alapú plasztiktermékek.
Fordulópont az újrahasznosításban
Ahogy az üzleti szektor igyekszik egyre több fogyasztót rávezetni a körforgásos gazdaságban való részvételre, motiváció gyanánt gyakoribbá válnak az ajándékok és a kedvezmények. Elértük a fordulópontot: a Coca-Cola értékesebb ajándékot ad az italospalackot visszaszolgáltató vásárlóknak, mint amennyibe a megvásárolt termék került.