Cégkultúra cikkek


A Facebook a legnépszerűbb munkaadó, és nem véletlenül

A Facebook a legnépszerűbb munkaadó, és nem véletlenül 

Az online szavazósdi és a transzparencia egyéb módjainak köszönhetően az alkalmazottak átvették a hatalmat a cégek megítélése felett. A Glassdoor álláskereső honlap minden évben összesíti, hogy melyik márkáknál dolgoznak legszívesebben az amerikai munkavállalók. A Top 100-as lista élén idén a Facebook végzett.
Kicsik kontra nagyok

Kicsik kontra nagyok 

Csatát lehet nyerni, de háborút nem, azaz a helyben aratott győzelem még nem vezet automatikusan világsikerhez – tömören így foglalható össze az elmúlt hónapok nagy sörvédő háborújának lényege. A Piac & Profit a csíki sörök összecsapása és váratlan kibékülése kapcsán feleleveníti a legemlékezetesebb eseteket a magyar cégek multikkal vívott harcaiból.
A túlóra a leghatékonyabb munkaidő

A túlóra a leghatékonyabb munkaidő 

A munkavállalók jelentős része elfogadja az akár fizetetlen túlórát is egy friss felmérés szerint, sőt, sokan ilyenkor nyújtják a legjobb teljesítményt. Cserébe napközben van idő a munkahelyi kapcsolatokra is. A szakértő szerint ez nem gond, a pozitív munkakultúra fontos előny az üzleti életben.
Hitelesség, bizalom – ezek nélkül nem lesz jó vezető

Hitelesség, bizalom – ezek nélkül nem lesz jó vezető 

Számos tulajdonság van, ami naggyá és példaképpé tesz egy vezetőt. Ezekből minél többet tesz magáévá egy valaki, annál nagyobb az esélye, hogy sikerre viszi elképzeléseit.
Ezekkel a tulajdonságokkal válhatunk jó vezetővé

Ezekkel a tulajdonságokkal válhatunk jó vezetővé 

Sokféle képesség és erény kell ahhoz, hogy valaki jó vezetővé tudjon válni, magával tudja ragadni az embereket és jó döntéseket is tudjon hozni. Mutatunk párat, amire mindenképpen szükség van.
Nem programozókat, tehetségeket keresnek

Nem programozókat, tehetségeket keresnek 

Az informatikai szektorban az egyik legsúlyosabb gond a munkaerőhiány. A versenyképesség megőrzéséhez valószínűleg egészen máshogy kell állni a toborzáshoz és a munkavállalókhoz.
Itt az ideje kidobni a munkaköri leírást

Itt az ideje kidobni a munkaköri leírást 

Egyesek úgy vélik, a HR halott. Veres Rita, az AON vezetője szerint viszont inkább annak lenne itt az ideje, hogy újra feltaláljuk! Első lépésként a szervezeti diagramok és munkaköri leírások elfelejtésével.
10 jel, hogy tényleg kibírhatatlan a főnök

10 jel, hogy tényleg kibírhatatlan a főnök 

Sokan és sokszor panaszkodnak a főnökükre, az ember ezért sokszor már nem is veszi komolyan az ilyesmit. Az alábbi dolgok azonban azt mutatják, hogy a főnökkel valami tényleg nagyon nincs rendben...
A vállalati kultúra is fontos az álláskeresőknek

A vállalati kultúra is fontos az álláskeresőknek 

Egyre több elemző véli úgy, hogy a munkavállalók karrierje dinamikusabb lesz a jövőben, mint eddig. Az iparági és technológiai változások miatt nem leszünk képesek megtelepedni egy munkakörben, folyton fejleszteni kell majd képességeinket. Mégis van egy mérce, ami a legjobban megjósolja, hosszú távon meg tudunk-e maradni egy cégnél. Ez a munkahelyi kultúra.
Pszichiátria vagy munkahely? Mi van, ha túl sok az érzelem az irodában

Pszichiátria vagy munkahely? Mi van, ha túl sok az érzelem az irodában 

Előfordul, hogy a privát szféra túlságosan előtérbe kerül egy munkahelyen és olyasmiket tudunk a másokról, ami egy családterapeutának is elég lenne. Bár a családias hangulatnak köszönhetően remek kollektíva alakulhat ki, van, hogy kicsit már sok az információ. A nyitottság fontos, a teljes transzparencia a szakértők szerint túlzás.

Szeretet nélkül már vállalatot sem lehet vezetni 

A teljesítmény növelése érdekében nevelni kell a munkavállalókat - ebben egyetértett több szakértő egy foglalkoztatáspolitikai konferencián. A létbizonytalanságban tartás már nem működik, a felszabadult érzést kell elterjeszteni közöttük.

Minél kisebb a cég, annál nagyobb a munkavállalók szava 

A száznál kevesebb főt foglalkoztató cégek nyitottak leginkább az innovatív megoldásokra, és a beosztottakat is sokkal inkább bevonják a döntéshozatalba, derül ki a Profession.hu cégvezetőket megszólaltató kutatásából.

Hatékonyabb szeretne lenni? Álljon le a munkával! 

Rengeteg ember kerül akarata ellenére a mókuskerékbe, amiből nem tud szabadulni. Rengeteg feladata van és mindnek készen kellene lennie tegnapra? Mást sem tesz, csak rohan, oltja a tüzet, pipálja ki a feladatokat a soha véget nem érő listán? Ha így érzi, lassítson és szervezze át az életét.

A te céged ültetvény vagy őserdő? 

Sem az innovációval, sem a növekedéssel nincs probléma, mindenki elismeri mindkettő létjogosultságát. Mégis rengeteg cég veszíti el a két érték közül vagy az egyiket vagy a másikat. Miért? A megoldás a cégkultúrában keresendő.

Öt ötlet, hogyan kommunikáljon hatékonyabban! 

Vannak emberek, akikből úgy kell kihúzni minden szót, mások órákig csacsognak, mégsem derül ki, mit is akarnak mondani valójában. Megint mások cégen belüli hatalmi játszmákat erőltetnek a többiekre, mások pedig zavarukban inkább hallgatnak. A legtöbb vállalkozásban a kommunikáció távolról sem tökéletes, márpedig a zavarok e téren óriási visszaesésekhez vezetnek a hatékonyságban.

Öt tipp, hogy ne borítsa el a munka! 

Ne keményebben, hanem okosabban dolgozzon. Persze könnyű kifogásokat találni, miért nem lehet okosabban dolgozni, amikor a Beérkezett üzenetek tele van új levelekkel, az asztalon hegyekben állnak a papírok, és a telefon folyamatosan csöng. De az igazság az, hogy ebben a helyzetben van szükség igazán a fifikára.

Hét tipp, hogy láncolja magához dolgozóit 

Bár a legtöbb vezető igenis fontosnak tartja - legalábbis papíron - a dolgozói elköteleződést, valójában jóval kevesebbet foglalkoznak vele, mint szükséges lenne, ennek köszönhetően a dolgozók többsége egyáltalán nem kötődik a vállalatához.

Használja ki a dolgozóit maximálisan! 

Természetesen nem azt akarjuk ezzel sugallni, hogy dolgoztassa őket erejük utolsó morzsájáig. A legkevésbé sem. Inkább arra szeretnénk rávilágítani, hogyan optimalizája a cég hatékony működése érdekében az alkalmazottaiban rejlő rengeteg lehetőséget.

Ahol még az igen is mást jelent - jó tanácsok keletre indulóknak 

Bár magyarként a nyugat-európai és észak-amerikai kulturális, társadalmi szabályokat könnyen befogadjuk, a világ távolabbi országaiban már közel sincs ilyen egyszerű dolgunk. Ha nem szeretné, hogy egy ígéretes üzleti megbeszélés vagy akár egy informális vacsora kínos véget érjen, érdemes megismerkedni a helyi szokásokkal. Szakértőnk segít! Második rész.

Erre figyeljen külföldön! 

Bár magyarként a nyugat-európai és észak-amerikai kulturális, társadalmi szabályokat könnyen befogadjuk, a világ távolabbi országaiban már közel sincs ilyen egyszerű dolgunk. Ha nem szeretné, hogy egy ígéretes üzleti megbeszélés vagy akár egy informális vacsora kínos véget érjen, érdemes megismerkedni a helyi szokásokkal. Szakértőnk segít!

Itt a lista a családbarát munkahelyekről! 

Huszonhárom pályázat nyerte el kilencven indulóból a 2012. évi Családbarát munkahely címet. Az elismeréséket a díjazottak hétfőn vehették át.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Karácsony, feketeleves nélkül – interjú

Karácsony, feketeleves nélkül – interjú 

Egyre ijesztőbb hírek jönnek az online, telefonos pénzügyi bűncselekmények, lopások és csalások terjedéséről, lényegében bárki potenciális áldozat lehet.

Költségkímélés

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak 

Az országos albérletpiacon novemberben is csökkent az átlagos lakbér havi összevetésben, mégpedig 0,6 százalékkal.

Pénzszerzés

Hányan örülhetnek a kormány legújabb döntésének?

Hányan örülhetnek a kormány legújabb döntésének?  

Változik a babaváró hitel igényléséhez kapcsolódó korhatár.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Klímablog

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton 

A Tesla érte el elsőként a félezres igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati e-autó pályázaton.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo