Cégérték cikkek
Eljött a cégértékelések szezonja
Sok tíz- vagy akár százmilliós hátrány is érheti azt a kkv-vezetőt, aki nem jól „lövi be” a jellemzően általa, vagy családja által felépített vállalkozás értékét.
Mennyit ér egy cég? Kiszámoljuk
A cégérték ismeretének fontosságára, valamint a menedzsment által elkészített üzleti tervek típushibáira hívja fel a hazai vállalatvezetők figyelmét legújabb összefoglalójában a Mazars. A tanácsadó vállalat rámutat: a tranzakciós – és sok egyéb - helyzetben szükséges cégértékeléshez elengedhetetlen az üzleti terv elkészítése, amely – tapasztalataik szerint – gyakran bizonyul pontatlannak vagy indokolatlanul optimistának. Ezért egy tanácsadónak az üzleti terv ellenőrzésében is kulcsszerepe lehet.
A Real Madrid átugrotta a Manchester Unitedet
Három év stabilitás után idén változik a pódium összeállítása: a Real Madrid átugrotta a Manchester United csapatát, miközben a Barcelona visszacsúszott a negyedik helyre, előrébb engedve a Bayern Münchent a KPMG által készített összesített vállalati érték (Enterprise Value) listáján.
A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek
A Barron’s amerikai üzleti magazin immár másodszor állította össze százas toplistáját a legfenntarthatóbb amerikai tőzsdei cégekről. Az üzletvitelt közel 200 szempont alapján értékelték. E vállalatok kevesebbet vesztettek értékükből a tavalyi árfolyamzuhanások közepette, mint a Top 100-ba be nem került cégek.
A Tencent letaszította a trónról a Facebook-ot
A kínai Tencent internetes technológiai holding piaci tőkeértéke az ázsiai vállalatok között elsőként lépte át az 500 milliárd dolláros határt és globális összevetésben már megelőzte a Facebook piaci tőkeértékét is.
Ezért fizet sokkal többet a vevő
A piaci versenyben évtizedek óta a megkülönböztetés egyik legfőbb eszköze a márka. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, és minél erősebb, annál inkább súlyos pénzeket hoz a cégnek. Hogy mennyit? Az Apple márkanév például többet ér, mint a teljes magyar GDP.
A kényszer hajtja a cégfelvásárlásokat
A válság után újra fellendült a befektetési kedv, az akvizíciós étvágy, a trend pedig várhatóan folytatódik, hiszen sok likvid tőke halmozódott fel a vállalkozásoknál. Az M27 ABSOLVO az elmúlt 2 év M&A tranzakcióit vizsgáló elemzése szerint a régiónkban felvásárlók 56 százalékát teszik ki tőzsdén jegyzett vagy pénzügyi befektetői, magántőke-háttérrel rendelkező cégek, melyeket alapvetően a növekedési kényszer motivál. Ha organikusan ez nem megy, vagy nem elég gyorsan, akkor pedig vásárolnak.
Még mindig az Apple éri a legtöbbet
A 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke a válságot követően világszerte először mutat jelentős csökkenést, miután 2015. március 31-hez képest 4%-kal esett vissza a nemrég közzétett PwC Global Top 100 rangsor alapján. A csökkenésért elsősorban a kínai vállalatok a felelősek, amelyekre az év folyamán igen nagy hatással voltak a helyi piaci körülmények, illetve Európa, amelynek idén nem sikerült gazdasági növekedést produkálnia.
Így fektesse be a pénzét Warren Buffett szerint
Warren Buffet a világ egyik leggazdagabb embere, aki befektetéseivel kiérdemelte az "omahai bölcs" becenevet. Mire kell ügyelni szerinte, amikor megtakarított pénzünket próbáljuk fialtatni? Íme egy csokor az aranyköpéseiből.
Márkanév: megfoghatatlan pénz
Tervezhető adóterhek, mérhetőbb hatékonyság, vállalatfelvásárlás esetén akár többszörös felár elérése, illetve jelentősen javuló finanszírozási és befektetési esélyek – néhány fontos előny, ami mindenképpen indokolttá teszi egyes immateriális javak, így például a márkaérték meghatározását és a mérlegben való szerepeltetését – hívja fel a figyelmet a BDO Magyarország.
Így kerüljük ki az ugráló árbevételeket cégértékelésnél
Mely esetekben térhetünk el egy cégértékelésben a mérvadó EBITDA számtól, mikor alkalmazhatjuk az összehasonlító, módszertant az eljárás során? Az RSM-DTM elnök vezérigazgatója ennek a kérdésnek eredt a nyomába.
Miért van szükség cégértékeléskor korrekcióra?
Ha jól működő és nyereséges cégek esetében beszélünk cégértékelésről, akkor az értékelés fókuszpontja a társaság által elért operatív nyereség, vagyis az EBITDA kell legyen. Más kérdés, hogy az itt megtalálható számok mennyire fedik a valóságos értéket.
A kicsi vonzó, a nagyobb értékesebb
Bizony előfordulhat, hogy cégértékesítés során a vevő és az eladó elképzelései a cégértékesítés során nem találkoznak. Tipikus eset, amikor az eladó kevesli a vételárat vagy éppen a vevő sokallja azt.
Eladná a cégét? Ennyit kell adóznia utána!
Sok cégvezető dönt úgy, hogy végleg kiszáll a mókuskerékből, vagy pedig a felhalmozódó tartozások miatt értékesíti a cégét. Csakhogy akár a teljes tulajdon, akár az üzletrész értékesítés során adókötelezettség keletkezik, aminek mértéke függ az eladó személyétől.
Mikor van szükségünk cégértékelésre?
Cégeladás és felvásárlás előtt mind az eladónak és mind a vevőnek el kell készíttetnie a cégértékelést, hogy a tárgyalások során legyen „muníciója”, amivel a másik felet - legalábbis részben - sarokba szorítja.
Három fontos kérdés tőkeemelés előtt!
Pénz nélkül egyetlen növekvő vállalat sem életképes, éppen ezért minden egyes cégnél természetes folyamat a potenciális pénz-, illetve tőkeforrások folyamatos felkutatása. A pénzt azonban nem vágják csak úgy hozzá a vállalkozóhoz, meg kell érte dolgozni.
Így tudhatjuk meg, mennyit ér a vállalatunk!
Ha befektetőt keresünk, vagy csak kiszállnánk a mókuskerékből létfontosságú, hogy mennyit ér a vállalatunk. Azonban ennek az értéknek a meghatározása nem egyszerű feladat.