Aztán némi idő elteltével megjelent az óra a kedvenc híroldaladon. Utána meg a receptek között. Jövő héten pedig a közösségi oldalon jött szembe.
A gondolataidba látnak! Ismerik a vágyaidat! De igazából nem. Nem kell alufóliával a fejeden létezni, mint Mel Gibsonnak a Jelek című filmben. A titkos vágyaidat senki nem szagolja ki - egészen addig, amíg rá nem keresel a neten. Mert onnantól kezdve, ha a másik oldalon egy felkészült marketinges áll, ismerni fogja a vágyaidat. Mindehhez pedig a keresők segítenek neki. Hiszen böngészés közben számtalan információt gyűjt rólunk a rendszer, amelyeket a marketing szolgálatába lehet állítani.
Mi az a remarketing?
A remarketing tulajdonképpen egy lista, amelybe azok a látogatók kerülnek, akik megnézik a weboldaladat. Ha webshopot üzemeltetsz, valószínűleg tisztában vagy néhány fogalommal és a hirdetések lélektanával. Minden látogatót naplóz a rendszered. Tudod róluk, mi érdekli őket, mely termékedet nézegetik. Így nekik teljesen testre szabottan, célirányosan hirdethetsz. Ők már nem a “hideghívások” közé tartoznak, tehát őket már nem arról kell meggyőznöd, hogy keressék fel a webshopodat, hanem arról, hogy tőled vásároljanak.
Mind a Facebook, mind a Google Adwords rendszerében létre tudod hozni ezeket a listákat a látogatott URL-címek alapján. Itt aztán szegmentálhatsz is. A konverzióidnak (pl. vásárlás, ajánlatkérés, hívás, stb.) megfelelően állíthatsz be listákat. Aki már vásárolt tőled, azt olyan üzenettel szólíthatod meg, amiből kiderül, hogy nagyra értékeled, hogy tőled vásárolt - ezért tegye meg újra. Aki ajánlatot kért, azt a remarketing hirdetésedben ösztönözheted, hogy fogadja el az ajánlatot.
Remarketing tippek
A legegyszerűbb a dinamikus termékremarketing, amely arról szól, hogy aki megnézte a termékeidet, de nem konvertált (vásárolt), azt emlékeztesd a létezésedre egy-két hét múlva. Küldd vissza a termékoldalra, hadd jusson eszébe, hogy itt már járt. Neki már kínálhatsz is némi extrát (kedvezményt, plusz terméket).
Megteheted, hogy egy számodra nagyon olcsó termékkel behúzod az illetőket. Visszacsalogatod és megmutatod nekik - de csak nekik - a szenzációs árat. Itt keresni nem fogsz, de vevőt foghatsz, aki ezzel együtt a shopod működését is teszteli. Minden rendben megy, gördülékenyen, és máris bevésted, hogy a te webshopod megbízható bolt.
Iratkoztasd fel a látogatóidat egy know-how listára. A hírleveledből nem kért, de lehet, hogy egy “ismeretterjesztő” sorozatot szívesen fogad, hiszen valamiért mégis a te termékeidet nézte. Mesélj róluk, blogolj, aztán tedd mellé a terméket. El sem hiszed, mennyi pénzt hagysz ezek nélkül a vevőknél!