Remarketing - avagy hogyan látnak a fejedbe?

Minden bizonnyal találkoztál már azzal a jelenséggel, hogy bizonyos termékek, hirdetések “követni” kezdtek. Böngészés közben megnéztél egy okosórát, elképzelted, milyen jó lenne, de aztán mégis otthagytad a weboldalt. Vagy mert más dolgod volt, átgondoltad és nem is kell okosóra, hívott a haverod, de a lényeg, hogy tovább léptél.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aztán némi idő elteltével megjelent az óra a kedvenc híroldaladon. Utána meg a receptek között. Jövő héten pedig a közösségi oldalon jött szembe.

A gondolataidba látnak! Ismerik a vágyaidat! De igazából nem. Nem kell alufóliával a fejeden létezni, mint Mel Gibsonnak a Jelek című filmben. A titkos vágyaidat senki nem szagolja ki - egészen addig, amíg rá nem keresel a neten. Mert onnantól kezdve, ha a másik oldalon egy felkészült marketinges áll, ismerni fogja a vágyaidat. Mindehhez pedig a keresők segítenek neki. Hiszen böngészés közben számtalan információt gyűjt rólunk a rendszer, amelyeket a marketing szolgálatába lehet állítani.

Mi az a remarketing?

A remarketing tulajdonképpen egy lista, amelybe azok a látogatók kerülnek, akik megnézik a weboldaladat. Ha webshopot üzemeltetsz, valószínűleg tisztában vagy néhány fogalommal és a hirdetések lélektanával. Minden látogatót naplóz a rendszered. Tudod róluk, mi érdekli őket, mely termékedet nézegetik. Így nekik teljesen testre szabottan, célirányosan hirdethetsz. Ők már nem a “hideghívások” közé tartoznak, tehát őket már nem arról kell meggyőznöd, hogy keressék fel a webshopodat, hanem arról, hogy tőled vásároljanak.

Mind a Facebook, mind a Google Adwords rendszerében létre tudod hozni ezeket a listákat a látogatott URL-címek alapján. Itt aztán szegmentálhatsz is. A konverzióidnak (pl. vásárlás, ajánlatkérés, hívás, stb.) megfelelően állíthatsz be listákat. Aki már vásárolt tőled, azt olyan üzenettel szólíthatod meg, amiből kiderül, hogy nagyra értékeled, hogy tőled vásárolt - ezért tegye meg újra. Aki ajánlatot kért, azt a remarketing hirdetésedben ösztönözheted, hogy fogadja el az ajánlatot. 

Remarketing tippek

A legegyszerűbb a dinamikus termékremarketing, amely arról szól, hogy aki megnézte a termékeidet, de nem konvertált (vásárolt), azt emlékeztesd a létezésedre egy-két hét múlva. Küldd vissza a termékoldalra, hadd jusson eszébe, hogy itt már járt. Neki már kínálhatsz is némi extrát (kedvezményt, plusz terméket).

Megteheted, hogy egy számodra nagyon olcsó termékkel behúzod az illetőket. Visszacsalogatod és megmutatod nekik - de csak nekik - a szenzációs árat. Itt keresni nem fogsz, de vevőt foghatsz, aki ezzel együtt a shopod működését is teszteli. Minden rendben megy, gördülékenyen, és máris bevésted, hogy a te webshopod megbízható bolt.

Iratkoztasd fel a látogatóidat egy know-how listára. A hírleveledből nem kért, de lehet, hogy egy “ismeretterjesztő” sorozatot szívesen fogad, hiszen valamiért mégis a te termékeidet nézte. Mesélj róluk, blogolj, aztán tedd mellé a terméket. El sem hiszed, mennyi pénzt hagysz ezek nélkül a vevőknél!

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo