Zuhanásban a magyar kiskereskedelem

2022. augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 3,3, naptárhatástól megtisztítva 2,4 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. Augusztusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,4 százalékkal csökkent, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 18,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2022. január–augusztusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 8,4 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2022. augusztusban, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:

 Az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 2,4 százalékkal nőtt.

Forrás: KSH
Forrás: KSH

 Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,4 százalékkal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,7 százalékkal csökkent, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3 százalékkal nőtt.

 A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 0,5 százalékkal bővült. Az eladások volumene a használtcikk-üzletekben 6,2, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 3,7, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 2,6, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 2,0 százalékkal nőtt. A bútor-, műszakicikk-üzletekben 0,8, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 0,9 százalékkal mérséklődött.

 Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,5 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 3,1 százalékkal csökkent.

 Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 18,4 százalékkal nagyobb volt.

 A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 12 százalékkal növekedtek.

Forrás: KSH
Forrás: KSH

2022. augusztusban:

 Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1487 milliárd forintot ért el.

 Az országos kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 35 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.

2022. január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:

 A kiskereskedelem forgalmának volumene 8,4 százalékkal emelkedett.

 Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 0,9, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 28,0 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo