Rosszul vezet autót a magyar, de legalább romlik a helyzet

Egy átlagos magyar autó mintegy 150 ezer kilométerenként szenved balesetet – derül ki egy felmérésből.

Merre tovább, Magyarország? Hogyan éltünk idén, és hogyan fogunk jövőre?

Különleges, évzáró online Klasszis Klub
Petschnig Mária Zita közgazdásszal és Kéri László politológussal
- vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. december 14. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bármelyik autóval előfordulhat karambol, a járművek általában néhány évente kisebb-nagyobb károkat szenvednek. Egy autó futásteljesítményének ismerete sokat elárul a múltjáról, többek közt azt is, hogy valószínűség szerint hányszor sérülhetett meg.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég kutatást végzett Magyarországon, hogy kiderítse, átlagosan hány kilométert tesz meg egy autó, míg bekövetkezhet egy káresemény.

Egyre nő az autóbalesetek száma Magyarországon

A cég 2021 és 2023 között mérte az autók futásteljesítménye és a baleseti ráta közötti összefüggést. Az adatokból kiderült, hogy 2021-ben Magyarországon egy átlagos jármű 167 574 kilométert tett meg, mielőtt balesetezett, 2022-ben 154 301 kilométert, 2023-ban pedig 149 244 kilométert, ami arra utal, hogy ma már gyakrabban szenvednek balesetet az autók.

A növekvő kárarány azonban összefügghet a világjárvány utáni utazási tendenciával, amely 2020 óta jelentős emelkedést mutat.

„Egy 300 000 kilométert megtett jármű vélhetően 2 balesetet szenvedhetett. Mivel azonban még egy kisebb ütközés vagy karcolás is balesetnek minősül, a használtautó-vásárlóknak érdemes előbb utánajárniuk, pontosan milyen jellegű sérüléseket szerzett a jármű” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autószakértője.

Bár a kisebb sérülések nem kell, hogy befolyásolják az adott jármű megvásárlására vonatkozó döntést, egy súlyos baleset esetén azonban feltételezhető, hogy az autó szerkezeti károkat is szenved, így előfordulhat, hogy nem biztonságos vezetni.

Véleményvezér

Egyre fegyelmezetlenebb költségvetés

Egyre fegyelmezetlenebb költségvetés 

Hol van már 2019, amikor az év végén is még nulla körül forgott az államháztartás egyenlege.
Tele vannak a raktárak tisztán elektromos autókkal

Tele vannak a raktárak tisztán elektromos autókkal 

Meglepetésre nem fogynak olyan mértékben a tisztán elektromos autók az Egyesült Állmokban, ahogy várták. Klasszikus túltermelési válság jelei érzékelhetőek.
Újabb szereplő szállt be a KSH inflációs adatainak megkérdőjelezésébe

Újabb szereplő szállt be a KSH inflációs adatainak megkérdőjelezésébe 

Súlyos következményei lehetnek, ha komolyabb kétségek merülnek fel a magyar statisztikai adatok megbízhatóságával kapcsolatban.
Gigameglepetést hoztak a PISA-eredmények

Gigameglepetést hoztak a PISA-eredmények 

Egy olyan ország tanulói nyertek Európában, ahol még néhány évtizeddel ezelőtt a sötét kommunizmus tombolt. 
Meglepő adat, a kínaiak gazdagabbak már mint a magyarok

Meglepő adat, a kínaiak gazdagabbak már mint a magyarok 

Az egykor gyarmati sorban szenvedő oly elmaradott ázsiai országok igazán szépen felzárkóztak Európához a személyes vagyonokat tekintve.
Ismét nagyot dobott a Mentőszolgálat, 2 óra alatt érkeztek a sérülthöz, aki majdnem megfagyott

Ismét nagyot dobott a Mentőszolgálat, 2 óra alatt érkeztek a sérülthöz, aki majdnem megfagyott 

Leesett az első nagyobb decemberi hómennyiség. Nagyon vigyázzanak magukra, el ne csússzanak és el ne törjék a lábukat, mert nem biztos, hogy a mentő időben odaér. Elképesztő történet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo