Balesetek cikkek


Csak egy kattintás: hiánypótló térképet tett közzé a KSH

Csak egy kattintás: hiánypótló térképet tett közzé a KSH 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közzétette a 2019-2014 közötti időszak személysérüléses közúti baleseteinek térképes vizualizációját. 
Hoppá, az elektromos autók vezetői gyakrabban ütköznek

Hoppá, az elektromos autók vezetői gyakrabban ütköznek 

Nehezebb megzabolázni az elektromos autókat, amelyek azonnal teljes nyomatékkal indulnak.
Ezek a leggyakrabban sérült autómárkák

Ezek a leggyakrabban sérült autómárkák 

Feltárták, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak.
Rosszul vezet autót a magyar, de legalább romlik a helyzet

Rosszul vezet autót a magyar, de legalább romlik a helyzet 

Egyre gyakrabban sérülnek a magyar autók.
Soha nem találja ki, melyik jármű okozza Magyarországon a legtöbb kárt

Soha nem találja ki, melyik jármű okozza Magyarországon a legtöbb kárt 

Kiderült, mennyivel veszélyesebbek a lóerőbajnokok az átlag autóknál.
A nemzetközi baleseti statisztikák nem igazolják a magyar sofőrök elbizakodottságát

A nemzetközi baleseti statisztikák nem igazolják a magyar sofőrök elbizakodottságát 

A magyar autósok harmada azt gondolja, jobban vezet másoknál.
Elfelejtették a féket, elszállt a szélerőmű

Elfelejtették a féket, elszállt a szélerőmű 

Sok németországi szélerőmű 20-25 éve épült s most szaporodnak a veszélyessé váló balesetek. Míg a szakma “egyedi esetekről” beszél, a hatóságok kötelező felülvizsgálatot igényelnek.
Kevesebb balesetet okoznak a nők

Kevesebb balesetet okoznak a nők 

A női autóvezetők kevesebb balesetet okoznak, egyúttal kisebbeket, mutatják a svájci statisztikák. A különbség pszichológusok szerint abból ered, hogy a nők általában óvatosabban vezetnek, és kerülik a kockázatot.
100 kilométerre 8 gyorshajtás jut

100 kilométerre 8 gyorshajtás jut 

A 30–59 éves magyarok 93 százaléka szerint a szabálytalankodások, 74 százalék szerint pedig az ittas vezetés a felelős a rossz baleseti statisztikáért – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A K&H Biztosító telematikai adatai szerint a vezetési hibák között utcahosszal a gyorshajtás áll az élen 47 százalékos aránnyal. Azaz 100 kilométerre 7,9 gyorshajtás jut. Bár a baleseti statisztika javítását célzó telematikai megoldások még nem ismertek széles körben, a megkérdezettek 59 százaléka nyitott a használatukra, 28 százalékuk pedig örülne, ha a telematikai eredmények alapján kedvezményt kapna a biztosítás díjából.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa  – Klasszis Podcast

Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa – Klasszis Podcast 

Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.

Pénzszerzés

Nem állnak jól a magyarok a megélhetés terén

Nem állnak jól a magyarok a megélhetés terén 

Az évekig tartó pénzügyi nehézségek után jelentősen nőtt azok aránya Európában, akik időben fizetik számláikat.

Adózás

Nagyot változtak az adóperek szabályai

Nagyot változtak az adóperek szabályai  

Az új szabályok közül kiemelkedik a Kúria jogkörének bővítése.

Gazdaság

A privátbanki szektor hazai fejlődése – 30 éve indult az első szolgáltató

A privátbanki szektor hazai fejlődése – 30 éve indult az első szolgáltató 

Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezetője kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo