Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Hogyan lehet versenyképes az európai járműipar a szigorú környezetvédelmi szabályok mellett?

A környezetvédelmi és fenntarthatósági kérdések, így az ESG is nagyon komoly kihívások elé állítják akár a magyar, akár az európai cégeket. Az új szabályoknak történő megfelelés adminisztratív terhet ró a cégekre. Fontos lenne, hogy európai szinten a szabályozásokat úgy kellene az elkövetkező időszakban kialakítani, hogy ne büntessük az európai cégeket: a szén-dioxid kibocsátással kapcsolatos kvóták 2025-től szigorodnak, ám az elektromos autók piaca, a korábban említett okok miatt, nem növekedett a megfelelő mértékben: az ACEA adatai szerint, ha az elektromos autók eladása a 2023-2024-es szinten marad, akkor az európai autógyártóknak mintegy 16 milliárd euró büntetést kell befizetniük a kvóták túllépése miatt. Ez az óriási összeg nem kutatás-fejlesztésre menne – pedig arra nagyon nagy szükség lenne most, hogy európai cégek jöjjenek ki új technológiai megoldásokkal.

Most az új Európai Bizottság felállásával, az európai választásokat követően nagy kérdés, hogy a politikai pártok hogyan tudnak megegyezni ezekben a szabályozási kérdésekben. A Draghi-jelentés többnyire összefoglalja a leglényegesebb lépéseket, amiket európai uniós szinten tenni kellene annak érdekében, hogy versenyképes maradjon az iparág.

Milyen tervekkel várja az Egyesület a 2025-ös évet?

Mindenféleképpen folytatjuk az interjú elején említett nagyobb rendezvényeinket. Ami a konkrét jövő évi terveinket illeti, március 26-27-én kerül megrendezésre Győrben a Portfolióval közös járműipari konferenciánk: 26-án lesz egy egész napos konferencia, míg 27-én gyárlátogatási lehetőségek lesznek az Audiban, a Danában és a Rábában.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo