Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Hogyan lehet versenyképes az európai járműipar a szigorú környezetvédelmi szabályok mellett?

A környezetvédelmi és fenntarthatósági kérdések, így az ESG is nagyon komoly kihívások elé állítják akár a magyar, akár az európai cégeket. Az új szabályoknak történő megfelelés adminisztratív terhet ró a cégekre. Fontos lenne, hogy európai szinten a szabályozásokat úgy kellene az elkövetkező időszakban kialakítani, hogy ne büntessük az európai cégeket: a szén-dioxid kibocsátással kapcsolatos kvóták 2025-től szigorodnak, ám az elektromos autók piaca, a korábban említett okok miatt, nem növekedett a megfelelő mértékben: az ACEA adatai szerint, ha az elektromos autók eladása a 2023-2024-es szinten marad, akkor az európai autógyártóknak mintegy 16 milliárd euró büntetést kell befizetniük a kvóták túllépése miatt. Ez az óriási összeg nem kutatás-fejlesztésre menne – pedig arra nagyon nagy szükség lenne most, hogy európai cégek jöjjenek ki új technológiai megoldásokkal.

Most az új Európai Bizottság felállásával, az európai választásokat követően nagy kérdés, hogy a politikai pártok hogyan tudnak megegyezni ezekben a szabályozási kérdésekben. A Draghi-jelentés többnyire összefoglalja a leglényegesebb lépéseket, amiket európai uniós szinten tenni kellene annak érdekében, hogy versenyképes maradjon az iparág.

Milyen tervekkel várja az Egyesület a 2025-ös évet?

Mindenféleképpen folytatjuk az interjú elején említett nagyobb rendezvényeinket. Ami a konkrét jövő évi terveinket illeti, március 26-27-én kerül megrendezésre Győrben a Portfolióval közös járműipari konferenciánk: 26-án lesz egy egész napos konferencia, míg 27-én gyárlátogatási lehetőségek lesznek az Audiban, a Danában és a Rábában.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo