Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hogyan lehet versenyképes az európai járműipar a szigorú környezetvédelmi szabályok mellett?

A környezetvédelmi és fenntarthatósági kérdések, így az ESG is nagyon komoly kihívások elé állítják akár a magyar, akár az európai cégeket. Az új szabályoknak történő megfelelés adminisztratív terhet ró a cégekre. Fontos lenne, hogy európai szinten a szabályozásokat úgy kellene az elkövetkező időszakban kialakítani, hogy ne büntessük az európai cégeket: a szén-dioxid kibocsátással kapcsolatos kvóták 2025-től szigorodnak, ám az elektromos autók piaca, a korábban említett okok miatt, nem növekedett a megfelelő mértékben: az ACEA adatai szerint, ha az elektromos autók eladása a 2023-2024-es szinten marad, akkor az európai autógyártóknak mintegy 16 milliárd euró büntetést kell befizetniük a kvóták túllépése miatt. Ez az óriási összeg nem kutatás-fejlesztésre menne – pedig arra nagyon nagy szükség lenne most, hogy európai cégek jöjjenek ki új technológiai megoldásokkal.

Most az új Európai Bizottság felállásával, az európai választásokat követően nagy kérdés, hogy a politikai pártok hogyan tudnak megegyezni ezekben a szabályozási kérdésekben. A Draghi-jelentés többnyire összefoglalja a leglényegesebb lépéseket, amiket európai uniós szinten tenni kellene annak érdekében, hogy versenyképes maradjon az iparág.

Milyen tervekkel várja az Egyesület a 2025-ös évet?

Mindenféleképpen folytatjuk az interjú elején említett nagyobb rendezvényeinket. Ami a konkrét jövő évi terveinket illeti, március 26-27-én kerül megrendezésre Győrben a Portfolióval közös járműipari konferenciánk: 26-án lesz egy egész napos konferencia, míg 27-én gyárlátogatási lehetőségek lesznek az Audiban, a Danában és a Rábában.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo