Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Ide sorolhatjuk az akkumulátoros cégeket?

Igen, fontos lépés számunkra, hogy a nagy akkumulátoripari cégek közül már többet is a tagjaink között tudhatunk. MAGE-tag a piacvezető CATL, a Nio és a Semcorp is. Az akkugyártás a jövőben meghatározó iparág lesz, ezért kiemelt jelentősége van annak, hogy ebbe az irányba is bővülni tudtunk.

Már több kínai cég is a MAGE tagja. Ennek köszönhetően tudunk együtt gondolkodni, jobban megérthetjük egymás gondolkodását, áthidalhatjuk a kulturális különbségeket. Azon dolgozunk, hogy a magyar beszállítók minél inkább képesek legyenek együttműködni az elkövetkezendő időszakban a kínai vállalatokkal – ez komoly kihívás, hiszen a BYD, vagy a CATL tulajdonképpen Kínában rendelkezik a teljes beszállítói lánccal.

Mi jelentette a legnagyobb kihívást az európai és magyar járműipar számára 2024-ben?

Hatalmas verseny folyik az új technológiák terén a járműiparban Európa és Kína, illetve Európa és az USA között. Erre rárakódnak az európai szabályozások politikai, gazdasági és autóipari szinten. A MAGE az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) Liason Commettee tagjaként rendszeres találkozókon vesz részt, ahol az európai autóipar versenyképességéért dolgozunk. December elején például sor került egy közép-kelet-európai workshopra az ACEA-n belül: itt a cseh, szlovák, lengyel, román, magyar autóipari szövetségek a vezetői ismertették, hogyan látják egyrészt Európa, másrészt az adott ország versenyképességét. Jelen voltak az adott országok európai parlamenti képviselői, valamint az Európai Bizottság szakértői, akik szintén elmondták az erre vonatkozó álláspontjukat, javaslataikat, meglátásaikat.

Véleményvezér

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo