Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Ide sorolhatjuk az akkumulátoros cégeket?

Igen, fontos lépés számunkra, hogy a nagy akkumulátoripari cégek közül már többet is a tagjaink között tudhatunk. MAGE-tag a piacvezető CATL, a Nio és a Semcorp is. Az akkugyártás a jövőben meghatározó iparág lesz, ezért kiemelt jelentősége van annak, hogy ebbe az irányba is bővülni tudtunk.

Már több kínai cég is a MAGE tagja. Ennek köszönhetően tudunk együtt gondolkodni, jobban megérthetjük egymás gondolkodását, áthidalhatjuk a kulturális különbségeket. Azon dolgozunk, hogy a magyar beszállítók minél inkább képesek legyenek együttműködni az elkövetkezendő időszakban a kínai vállalatokkal – ez komoly kihívás, hiszen a BYD, vagy a CATL tulajdonképpen Kínában rendelkezik a teljes beszállítói lánccal.

Mi jelentette a legnagyobb kihívást az európai és magyar járműipar számára 2024-ben?

Hatalmas verseny folyik az új technológiák terén a járműiparban Európa és Kína, illetve Európa és az USA között. Erre rárakódnak az európai szabályozások politikai, gazdasági és autóipari szinten. A MAGE az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) Liason Commettee tagjaként rendszeres találkozókon vesz részt, ahol az európai autóipar versenyképességéért dolgozunk. December elején például sor került egy közép-kelet-európai workshopra az ACEA-n belül: itt a cseh, szlovák, lengyel, román, magyar autóipari szövetségek a vezetői ismertették, hogyan látják egyrészt Európa, másrészt az adott ország versenyképességét. Jelen voltak az adott országok európai parlamenti képviselői, valamint az Európai Bizottság szakértői, akik szintén elmondták az erre vonatkozó álláspontjukat, javaslataikat, meglátásaikat.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo