Kritikus évek várnak az európai járműiparra

A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában. A gyárbezárásokat illetően azonban Kilián Csaba optimista, nem számít arra, hogy a magyar autógyárakat nagyobb leépítés vagy bezárás fenyegetné – árulta el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ide sorolhatjuk az akkumulátoros cégeket?

Igen, fontos lépés számunkra, hogy a nagy akkumulátoripari cégek közül már többet is a tagjaink között tudhatunk. MAGE-tag a piacvezető CATL, a Nio és a Semcorp is. Az akkugyártás a jövőben meghatározó iparág lesz, ezért kiemelt jelentősége van annak, hogy ebbe az irányba is bővülni tudtunk.

Már több kínai cég is a MAGE tagja. Ennek köszönhetően tudunk együtt gondolkodni, jobban megérthetjük egymás gondolkodását, áthidalhatjuk a kulturális különbségeket. Azon dolgozunk, hogy a magyar beszállítók minél inkább képesek legyenek együttműködni az elkövetkezendő időszakban a kínai vállalatokkal – ez komoly kihívás, hiszen a BYD, vagy a CATL tulajdonképpen Kínában rendelkezik a teljes beszállítói lánccal.

Mi jelentette a legnagyobb kihívást az európai és magyar járműipar számára 2024-ben?

Hatalmas verseny folyik az új technológiák terén a járműiparban Európa és Kína, illetve Európa és az USA között. Erre rárakódnak az európai szabályozások politikai, gazdasági és autóipari szinten. A MAGE az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) Liason Commettee tagjaként rendszeres találkozókon vesz részt, ahol az európai autóipar versenyképességéért dolgozunk. December elején például sor került egy közép-kelet-európai workshopra az ACEA-n belül: itt a cseh, szlovák, lengyel, román, magyar autóipari szövetségek a vezetői ismertették, hogyan látják egyrészt Európa, másrészt az adott ország versenyképességét. Jelen voltak az adott országok európai parlamenti képviselői, valamint az Európai Bizottság szakértői, akik szintén elmondták az erre vonatkozó álláspontjukat, javaslataikat, meglátásaikat.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo