Említettem, hogy a kínai vállalatok közül többen is beléptek a MAGE-ba, bízunk benne, hogy őket mások is követik majd. Kormányzati és EU-s szinten is folytatunk érdekvédelmi tevékenységet, lobbizást, az idei magyar EU elnökség kapcsán erre még több lehetőségünk adódott. Kiemelném a közelmúltból a Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében megvalósult második, új energia meghajtású járművek tematikájú magyar-kínai kerekasztal beszélgetést, amire magas szintű kínai delegáció látogatott el. Itt volt Xin Guobin, a kínai Ipari és Információ Technológiai Minisztérium (MIIT) miniszterhelyettese, jelen voltak a Magyarországon gyártóüzemet építő kínai gépjármű- és akkumulátorgyártók képviselői (többek között a BYD, a CATL, a Semcorp, a Sunwoda, a Nio és az EVE Power), a jelentősebb beszállítók (például a Jászplasztik, a Videoton és a Rába) és a témában érintett K+F központok képviselői. Itt bemutatkoztunk, mint MAGE, beszéltünk az együttműködési lehetőségekről.
Külön megbeszélést folytattunk a Kínai Autóipari Szövetség (China Association of Automobile Manufacturers CAAM) és a China Automotive Technology and Research Center (CATARC) vezetőségével a lehetséges együttműködésekről.
Ezen kívül még kiemelném a BYD-val folytatott korábbi tárgyalásokat, elsősorban a BYD beszerzői delegációjával folytatott megbeszélésekre gondolok. A HIPA-val és a MAJOSZ-szal közösen szerveztünk beszállítói konferenciát a delegációnak, amin több mint száz magyar céget sikerült bemutatni.